جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

آمریکا چاپ مقالات ایرانیان را ممنوع کرد

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 323739
مدیرعامل شرکت ویژه نشر درباره کمپانی «تیلور‌اند فرانسیس گروپ»، ناشر بین‌المللی در انگلستان که در اقدامی غیرحرفه‌ای اعلام کرده بود از این پس مقالات نویسندگان ایرانی را منتشر نخواهد کرد، توضیحاتی داد.
به گزارش جهان، احد رضایی مدیر عامل شرکت ویژه نشر در گفت‌وگو فارس درباره کمپانی «تیلور‌اند فرانسیس گروپ»، ناشر بین‌المللی در انگلستان، که در اقدامی غیر حرفه‌ای اعلام کرده بود از این پس مقالات نویسندگان ایرانی را منتشر نخواهد کرد و اینکه چه پی گیری‌هایی صورت گرفته است، اظهار داشت: بخشی از این ماجرا را پی گیری کردیم، در حال حاضر هم بخشی از اساتید هستند که مقالاتشان توسط ناشر چاپ می‌شود، اما بخشی از این مجلات در آمریکا، بخشی در انگلیس و بخشی در سایر کشور‌ها چاپ می‌شود، متاسفانه آن بخشی که در آمریکا منتشر می‌شود با توجه به فشاری که دولت آمریکا آورده بود و لابی‌هایی که بر موضوعات تحریم‌‌ها فعالیت می‌کردند موجبات ممانعت از چاپ برخی مقالات دانشمندان ایرانی را فراهم کرده بود. وی ابراز داشت: اما به عنوان نمونه می‌توان عنوان کرد که ما صد‌ها عنوان کتاب داریم، مثلا در سال ۲۰۱۳ کتابی توسط دانشمندان و اساتید ایرانی چاپ شده و توسط کمپانی «تیلور‌اند فرانسیس گروپ» در دنیا عرضه می‌شود، اما بخش مذکور بخش محدودی بود که توسط چند ژورنالی که در آمریکا چاپ می‌شد مدتی از انتشار مقالات جلوگیری کرد.

مدیر عامل شرکت ویژه نشر در پاسخ به اینکه پس در نهایت تحریم صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: تحریم به آن شکل نبوده و تن‌ها لابی کرده بودند تا مقالات منتشر نشوند، اما این مقالات در حال حاضر در سایر کشور‌ها منتشر می‌شود و مشکلی ندارد.

گفتنی است، چندی پیش کمپانی انگلیسی «تیلور‌اند فرانسیس» که وظیفه اصلی‌اش انتشارات کتاب‌ها، مجلات و مقاله‌های علمی و دانشگاهی است، رسما اعلام کرده که از این پس به هیچ عنوان آثار نویسندگان و دانشمندان ایرانی را که تحت حمایت حکومت اسلامی ایران هستند، منتشر نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *