شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

۱۳ آبان؛ یادآور حوادثی عظیم

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 323215
۱۳ آبان یادآور حوادث عظیمی است که هر یک به تنهایی پشتوانه‏ی تاریخی عظیمی برای انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش جهان به نقل از سمنان، تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۴۲، کشتار دانش‏ آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۷ و تصرف لانه جاسوسی شیطان بزرگ در ۱۳ آبان ۵۸، هر یک، نقطه‏ عطف و چراغ روشنی از مبارزات انقلاب اسلامی با آمریکای جنایت‎کار و ایادی مزدورش در ایران اسلامی است.

و مگر می ‏شود ۱۳ آبان درخشان نباشد؟ ۱۳ آبان و سیزدهم آبان‏های انقلاب اسلامی، یوم‏الله‏های مبارزه تاریخی کفر و شرک و جریان حق و باطل است و این مبارزه تا برپایی نظام جهانی عدل و قسط ادامه خواهد داشت.

۱۳ آبان ۹۲ نیز نقطه‏ عطفی است که در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار خواهد ماند، چرا که این روز ویژگی‏های اختصاصی‏تری دارد که قلوب ایرانیان مسلمان و استکبارستیز، پیام آن را فهم کرده و در راهپیمایی همه‏جانبه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آن را به ظهور خواهد رسانید.

مهم‎ترین ویژگی ۱۳ آبان ۹۲، تلاقی شگفت‏انگیز این روز با اول محرم‏الحرام است و چه همراهی مبارکی است این تلاقی، چرا که ۱۳ آبان‏های انقلاب اسلامی و بگذار بگوییم انقلاب اسلامی، خود را مدیون محرم می‏دانند و مگر حضرت روح‏ الله (ره) نفرمود: «همین گریه‏ها نگه داشته این مکتب را تا اینجا و همین نوحه‎سرایى‏ها، همین‎هاست که ما را زنده نگه داشته، همین‎هاست که این نهضت را پیش برده.» (صحیفه امام، ج ‏۸، ص: ۵۲۷)

آری؛ محرم چشمه‏ی خون‎رنگ و همیشه جوشان اسلام ناب محمدی (ص) است و اسلام، دوام و استمرار خود را مدیون عاشوراست و مگر نه اینکه پیام عاشورا «هیهات من‏الذله» است؟

محرم و عاشورایش، ندای ذلت‏ناپذیری و ظلم‏ستیزی و قیام لللّه را تا ابد، به گوش همه‎‏ی عالم رسانیده و کیست که این ندای روح‏افزا را بشنود و از اعماق جان، شیفته و حیران آن نشود؟

و مگر نمی‏دانیم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به چه معنی است؟ و مگر قیام برای پیاده‏سازی قانون خداوند و مبارزه با مظاهر کفر و شرک و استکبار، زمان و مکان دارد؟ و آیا این قیام تنها اختصاص به عاشورا داشت؟

هرگز و هیهات که این‎گونه نبوده و نیست و اگر پیام عاشورا در محرم سال ۶۱ هجری می‏ماند، قیام امام حسین (ع) و حادثه‏ی عظیم عاشورا فایده‏ای نداشت.

قطره قطره‏ خون سیدالشهدا (ع) و اصحاب و یارانش تا ابدالدهر می‏جوشد که پیام ظلم‏ستیزی و استکبارستیزی فراموش نشود و مگر مظهر مستکبران، تنها معاویه و یزید و عمر سعد و شمر و آل امیه و آل مروان و ... هستند؟ یا نه! یزیدها و شمرهای امروزی با همان خصوصیات استکباری، قصد سیطره بر جهان و زورگویی‏های ظالمانه را ندارند؟

امام خامنه‏ای در بخشی از بیانات خود می‏فرمایند: «براى ما آمریکا خصوصیتى هم ندارد ... مسئله‌ ما، مسئله استکبار است؛ منتها دولت آمریکا دولت مستکبرى است. هر دولت دیگر هم که همین خصوصیت را داشته باشد، بخواهد زور بگوید و بخواهد فشار بیاورد، ملت ایران با او همین طور خواهد بود.»

آری برخورد ملت ایران با زورگویان، برخوردی پشیمان‏کننده و یأس‏آور است، چرا که ملت ایران به لطف هدایت پیامبرگونه امام خمینی (ره) و خلف صالحش، امام خامنه‏ای عزیز؛ پیام عاشورا و استکبارستیزی را با اعماق جان درک کرده و هزینه‏ استکبارستیزی خود را با نثار جان‏های عزیزان خود به اثبات رسانده است.

امروز استکبارستیزی ایران اسلامی مرزهای جهان را درنوردیده و مستضعفان جهان علی‏الخصوص مسلمانان عزم خود را برای همراهی با انقلاب اسلامی و مقابله با مستکبران جزم کرده‏اند، آنچنان که امام خمینی (ره) فرمود: مسلمانان جهان با همراهی نظام جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کنند تا نداهای آمریکا را در دهانش خرد کنند و نظاره‏گر شکوفایی کامل آزادی و توحید و امامت جهانی نبی اکرم (ص) باشند. (صحیفه امام خمینی، جلد ۲۰)

و البته دستاوردهای مقاومت و پایمردی مقابل آمریکای مستکبر و ایادی مزدورش هم کسب عزت و اقتدار و پیشرفت متکی بر نیروی درونی ایرانیان مسلمان بوده است و ملت ایران به عنوان پرچم‎دار مبارزه با شرک و یک‏جانبه‏گرایی، لحظه‏ای از ایستادگی خود پشیمان نیست و بر آن می‏بالد و هرگز دست از این مسیر نورانی و پربهجت، برنخواهد داشت.

لطف خداوند بار دیگر شامل ایران اسلامی شد و تدبیر امام خامنه‏ای عزیز در ایجاد حماسه سیاسی به ظهور رسید، دولت منتخب نیز به پشتوانه مشروعیت و مقبولیت و اتحاد همه‏جانبه ملت مسلمان، پرچم اعتدال و امید را برافراشته و با تأکید بر دیپلماسی، مسیر پیشرفت را شروع به پیمودن کرد.

تعبیر گران‎سنگ نرمش قهرمانانه از سوی مقام معظم رهبری و هدایت داهیانه‏ ایشان مبنی بر پشتیبانی از گفتمان تدبیر و البته تأکید بر اعتماد به دولت‏مردان انقلاب اسلامی نیز موجب شد تا مکانیزم گفت‎وگو و مذاکره به سوی جدی از سوی ایران اسلامی دنبال شود.

لکن مستکبران از خدا بی‏خبر علی‏رغم اذعان به قدرت ایران، با سوء برداشت از رفتار خیرخواهانه دولت‎مردان ایران اسلامی، مجدداً به خوی استکباری خود اتکا کرده و با ادبیاتی شرم‏آور به ملت و دولت‎مردان و حاکمیت ما تهاجم کرده و همراهی توأمان گفتمان فشار و مذاکره را پیش کشیده و از ادبیات زنگ‏زده‏ی «همه گزینه‏ها روی میز است» بهره گرفتند.

برخی بی‏خبران و غافلان و البته قلم‏بدستان و تریبون‏داران مزدور داخلی نیز از فرصت پیش‏آمده در دولت منتخب سوء استفاده کرده و حرف از تسلیم بی‏چون و چرا برابر رژیم آمریکا را بر زبان رانده و در نوشته‏ها و رسانه‏هاشان گسیل کردند.

و آیا این تفکر، ساده‏لوحی و ساده‏اندیشی نیست که به نام روشن‎فکری بیمار نوین ظهور پیدا کرده است؟ و مگر مبارزه تاریخی ایران اسلامی با آمریکا، مبارزه‏ای قومی و بی‏هدف بوده که امروز به نام مذاکره خود را تسلیم کرده و زیر بار ذلت شیطان برویم؟

مبارزه ایران اسلامی با شیطان بزرگ، برخواسته از منطق اسلام عزیز بوده و ریشه در قرآن و عقیده‏ی مسلمانان دارد، و ما شاهد بیانات امام خامنه‏ای عزیز در ۲۶ شهریور ۹۲ هستیم که فرمود: «نظام سلطه، نظام تقسیم دنیا به ظالم و به مظلوم است؛ منطق انقلاب که منطق اسلام است، «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» است؛ نباید ظلم کنید و نباید بگذارید به شما ظلم بشود. این درست نقطه‌ مقابل نظم حاکم بر جهان است».

باور داریم که نرمش قهرمانانه، هرگز به معنی تسلیم و پذیرفتن سلطه نیست و اگر دشمن بی‏صداقت، به راستی دست از خوی جنایت‎کار و سلطه‏گر خود برداشته و به صورت عملی و با اقداماتی آشکار، به جبران گذشته دست یازد، آنگاه می‏توان امید داشت که مذاکره‏ توأم با احترام به حقوق ایران اسلامی، ادامه خواهد یافت، لکن تا آن زمان، ملت ایران اسلامی نیز شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم بر روی میز خواهد گذاشت و ذره‏ای برابر شیطان کوتاه نخواهد آمد.

همچنین ضمن حمایت از دیپلماسی مسئولان عزیز ایران اسلامی، یادآور می‏شویم: ملت ایران در موضوع انرژی هسته‏ای که ثمره تلاش دانشمندان جوان و بومی ایران اسلامی است و به خاطر آن دانشمندان هسته‏ای از خون خویش گذشته و جان خود را به بهای آن پرداخته‏اند، ذره‏ای کوتاه نیامده و به باج‏خواهی‏های نظام سلطه کمترین اهمیتی نمی‏دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *