دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

امررهبری درموردرابطه باآمریکا مطاع است

پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 322777
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در مورد رابطه با آمریکا امر مقام معظم رهبری مطاع است.
به گزارش جهان به نقلق از فارس، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب بعد از ظهر امروز در دیدار رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور با اعضای جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: در عصر غیبت ولی فقیه جانشین امام عصر و امام معصوم است و اگر امروز رهبری بفرمایند شما «مرگ بر آمریکا» نگویید مطیع هستیم و اگر بفرمایند بیشتر «مرگ بر آمریکا» بگویید نیز اطاعت می‌کنیم.

وی افزود: تحلیل کردن و اظهار نظر در این مورد ایرادی ندارد اما برخی حرکات افراطی که طرفدار تشدید مقابله با آمریکا یا تخفیف در آن است اگر با امر ولی فقیه مطابقت نداشته باشد مصداق انحراف را دارد.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: همین الان و در آستانه ۱۳ آبان اگر آقا بگویند «مرگ بر آمریکا» نگوئید ما جز «سمعا و طاعتا» مطلبی نمی‌گوئیم و اگر بفرمایند که به طور مضاعف «مرگ بر آمریکا» بگوئید باید اطاعت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت سازمان بازرسی به لحاظ سفارشات مکرر امیرالمومنین علی (ع) بسیار بالا است و باید تجلی دو آموزه «صدق» و «وفا» در این سازمان دیده شود.

دستغیب بیان کرد: صدق از آن رو در سازمان بازرسی مهم است که با اعراض و آبروی افراد سر و کار دارد و وفاداری نیز به آن سبب ضروری است که باید نسبت به نظام و رهبری نظام موجود باشد.

وی تصریح کرد: اقتضای نظارت سازمان بازرسی بر روند امور، نظارتی قاطع و همراه با عدالت است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بازرسی باید فضایی را ایجاد کند که همگان در برابر قانون یکسان باشند که اگر به سبب شخصیت اجتماعی یا سیاسی افراد تبعیضی در اعمال قانون رخ دهد، بدترین شکل فساد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *