جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
ولایتی مطرح کرد؛

ارتباط با ‌کشورهای بیگانه ‌عزت نمی‌آورد

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 273356
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی ‌با تاکید بر اینکه کشورهای بیگانه برای هیچ کشوری عزت و سربلندی نمی‌آورند، گفت: کسانی که الفبای خود را تغییر دادند، از کشورهای غربی عقب هستند و کسانی که الفبای خود را حفظ کردند، از کشورهای غربی جلوتر هستند‌.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی در کنگره بین‌المللی انتظار و بیداری اسلامی اظهار داشت: تفرقه بین گروه‌های شیعه و سنی، سنی با سنی و سایر گروه‌های مبارز همیشه بوده زیرا این استراتژی دشمن است و نظیر آن در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان نیز وجود داشت.
 
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی به عنوان یک موج عظیم در جهان اسلام مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: اما این غفلت از ناحیه غرب نیست چون غرب به خوبی نقشه‌ریزی کرده و تفکرات خود را در این انقلاب‌ها نفوذ داده اما جهان اسلام نسبت به این رویداد بزرگ غفلت کرده است.
 
ولایتی عنوان کرد: بیداری اسلامی، بازگشت به ارزش‌های اسلامی است زیرا مسلمانان مدت زمان طولانی به ارزش‌های غیراسلامی وابسته شده بودند و با یک عقب‌ماندگی در عرصه علم و فناوری مواجه بودند در حالی که در اروپا انقلاب صنعتی روی داده بود و آثار آن هم به کشور ما رسید.
 
وی ادامه داد: در ایران در راستای اینکه الفبای ما نیز باید لاتین شود، تشکل‌هایی شکل گرفت همانگونه که چادر از سر زنان برداشته شد و کلاه ژاندارم‌های فرانسه به نام کلاه پهلوی بر سر مردان قرار گرفت.
 
ولایتی با اشاره به دیگر عقب‌ماندگی‌های کشورهای اسلامی از جمله ایران در گذشته عنوان کرد: در آن زمان دانشگاه‌ها عقیم بود و ایران از فرهنگ غرب فقط فرنگی‌ مآبی را ترویج داده بود و از آن به عنوان روشنفکری یاد می‌کرد.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: از بین 57 کشور اسلامی، کشوری را نمی‌شناسیم که از فرهنگ غرب پیروی کرده باشد و به رشد علمی، علمی، فرهنگی و اقتصادی رسیده باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه کشورهای بیگانه برای هیچ کشوری عزت و سربلندی نمی‌آورند، خاطرنشان کرد: کسانی که الفبای خود را تغییر دادند، از کشورهای غربی عقب هستند و کسانی که الفبای خود را حفظ کردند، از کشورهای غربی جلوتر هستند مانند چین و ژاپن که رتبه 11 را در سطح دنیا در زمینه پیشرفت و تکنولوژی دارند.
 
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سابقه بیداری اسلامی به سابقه استعمار فرهنگی است اما سال‌ها طول کشید تا مردم بفهمند بزرگان بیداری اسلامی چه می‌گفتند.
 
وی ادامه داد: ایران در بیداری اسلامی از همه جلوتر بود و بیداری آن دو رکن عاشورا و انتظار داشت و اگر عاشورا نبود، این بیداری خاموش می‌شد.
 
ولاتی بیان کرد: سمت و سوی بیداری اسلامی به سمت انتظار و شعار آن «یالثارات الحسین» است.
 
وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان قبل از انقلاب و در زمان طلبگی در زمره کسانی بودند که مبارزات بسیاری داشتند که دامنه این مبارزات به زمان ملی شدن صنعت نفت رسید.
 
ولایتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خدمت امام خمینی (ره) نیز بود و اقدامات ارزشمندی نه فقط در ایران بلکه برای اتحاد مسلمانان در سراسر دنیا انجام دادند و کتب مختلفی را با مضمون اتحاد مسلمین در دنیا ترجمه کردند.
 
وی افزود: زمانی که نخست وزیر بودند نیز وقت بسیاری برای علمای غیرشیعه به منظور ایجاد اتحاد بین مسلمین می‌گذاشتند و بعد از رحلت امام خمینی (ره) نیز موقعیت بسیار حساسی داشتند و در کمک فلسطین، غزه، لبنان، سوریه و اخیرا عراق نقشی اساسی ایفا کردند.
 
کنگره انتظار و بیداری اسلامی با موضوع نقش ولایت در بیداری اسلامی در دانشکده پیراپزشکی یزد با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *