چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۳
۶
آیت الله مکارم شیرازی:

عده‌ای خیال نکنند در این دولت هرچه دلشان خواست می‌توانند بکنند

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 322522
حضرت آیت الله مکارم شیرازی انتشار مقاله موهن در یک روزنامه را محکوم کرد و گفت: نباید اجازه داد دست های آلوده مقدسات مذهبی و دینی مردم را خدشه دار کنند.
عده‌ای خیال نکنند در این دولت هرچه دلشان خواست می‌توانند بکنند
به گزارش جهان، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، توهین به مقدسات مذهبی در یک روزنامه را محکوم کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که این هجمه به عقاید شیعه در کشور کم سابقه است، گفت: تمام ملت به حضرت علی(ع) عشق می ورزد و افتخار می کند، متاسفانه در این روزنامه نویسنده گستاخ حرف های بسیار زشتی بیان کرده است.

توقیف روزنامه موهن کافی نیست


این مرجع تقلید تصریح کرد: البته روزنامه مذکور توقیف شده اما نباید تنها به همین مساله قناعت کرد؛ نباید اجازه داد این گونه گستاخی ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به مقدسات صورت بگیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که همه باید بدانیم ما با سرمایه اعتقادی و مذهبی پیروز شدیم و بدون آن دشمن بر ما مسلط می شود، گفت: دشمن روزی شاد می شود که جوانان اعتقادات مذهبی و دینی نداشته باشند، آن وقت کسی به نبرد با دشمن نمی رود و نظام ما بی دفاع می شود؛ باید این را توجه داشته باشند و همه را توجه بدهند.

عده ای خیال نکنند با روی کار آمدن دولت جدید هر کاری دلشان خواست می توانند بکنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: خیال نکنند دولت جدید سرکار آمده و آزادی ایجاد شده است و هر کس هر چیز دلش خواست بگوید و بنویسد. عقل هم همین را می گوید، اگر کسی دین هم نداشته باشد و تنها به این مملکت علاقه داشته باشد باید این عقاید را تقویت کند تا این مملکت حفظ شود.

این مرجع تقلید با اشاره به امنیت مطلوب جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در همه جا آتش و فتنه برپا است، اما ایران اسلامی در امنیت است؛ اگر عقاید را از ما بگیرند این مملکت و نظام نیز آسیب پذیر می شود.

وی ابراز داشت: امیدوارم همه از جمله رسانه ها و نهادها با هوشیاری کامل اجازه ندهند دست های آلوده مقدسات مذهبی مردم را خدشه دار نکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) به تبیین مساله مهم توبه نصوح پرداخت و گفت: توبه نصوح توبه ای است که شخص به هیچ وجه سراغ اعمال زشت و گناهان گذشته نرود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ظاهر و باطن انسان باید یکی باشد، تصریح کرد: غالب افراد سعی می کنند ظاهر خود را خوب نشان دهند، در حالی که وقتی به باطن آنها پی می بریم می بینیم به گونه ای دیگر هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: این مساله درباره اجتماع نیز صادق است و نباید باطن آن با ظاهر آن متفاوت باشد؛‌ اگر ظاهر جامعه اسلامی اما در باطن مشکلات و مفاسد زیادی باشد درست نیست، باید ظاهر و باطن یکی و بلکه باطن بهتر از ظاهر باشد.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بازم خدا پدر و مادر ایت الله مکارم رو بیامرزه...
مابقی مراجع چرا سکوت کردند؟!!!!!!!!!!!!!!!
كاش مقابل بقيه چيز ها هم همينطوري مي ايستادند!!
اظهار نظر کرده اند اگر گوش شما گزینشی نشنود میتوانید به سایت ایشان رجوع کنید!
Iran, Islamic Republic of
مگراین روزنامه چه توهینی کرده است ؟؟ هیچ کدام ازائمه (ع) ، مانند شماعاشق حکومت کردن و زمامداری نبوده اند و همه شان ازحکومت و زمامداری گریزان بوده اند و تاریخ گواه این است. ولایت مولاعلی (ع) ، ولایت بردلهاوقلوب مومنان بوده است نه ولایت برخاک و احشام و کشورها .
Iran, Islamic Republic of
یا خیلی ... یا خودتو زدی به اون راه. مردم و مونین هالو نیستن تا امثال توی ... بیاد و ادای از پاپ کاتولیکتر ها رو دربیاره و سرشون کلاه بذاره

1- تشکیل حکومت اسلامی در اسلام از مهم ترین موضوعاته که خدا در قرآن کریم بارها فرموده یا حکومت هاتونو به سمت صلاح، اصلاحکنید یا علیهشون قیام کنید و طبیعیه که وقتی حکومتیاصلاح نشد و علیهش قیام شد و برانداخته شد بلاخره باید یکی حکومت کنه و اون امام عادل منتخب از سوی خداست که در گذشته انبیا لایق حکومت بودن و در زمان اهل بیت حضرات معصومین

2- اینکه اهلبیت همواره بر حق غصب شده امیرالمومنین تاکید کرده اند و همکاری شیعیانشون رو با حکومت های جور زمانشون که جای اهل بیت نشسته اند نهی می کردن یعنی از حکومت بیزار و فراری بودن؟!!!

3- تاریخ گواه این نیست بلکه خود فروخته هایی چون شما که مثل کهب الاحرار یهودی نفوذی در بین مومنین هستید گواهی دروغ می دهید ولی دلهای روشن و آگاه گول شماها رو نمی خورن

4- اگر قرار بودولایت علی فقط بر دلها باشه هرگز خدا اتمام رسالت پیامبر که به حکومت اسلامی منتهی شده بود رو منوط به اعلام و علنی کردن ولایت سیاسی الهی امام علی نمی کرد.

5- اگر علی (ع) از حکومت بیزار و فراری بود هرگز فاطمه مجروح از جور خلفا رو شبها سوار بر استر نمیکرد و به درب خانه انصار و مهاجرین نمی رفت تا شهادت بگیره برای حق غصب شده اش یعنی حکومت.

6- اگر اهل بیت از حکومت فراری بودن هرگز امام حسن و امام حسین برای دفاع از حکومت اسلامی و خارج کردن اون از چنگ اشرار (معاویه و پسرش) اون همه سختی و مرارت رو تحمل نمی کردن

برو خودتو رنگ کن عمو
تاریختونم مثل اعتقاداتتون چپن در قیچیه که گواهی مفت میده
عالی بود، خدا خیرت بده ، مطلب رو تمام کردی