چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

هنیه خواهان تحقق آشتی ملی شد

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 319776
اسماعیل هنیه با بیان اینکه باید به دودستگی‌ها میان دو جنبش فتح و حماس پایان داده شود، از آوارگان فلسطینی در سوریه خواست تا به جای مهاجرت به اروپا به نوار غزه بازگردند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس به مناسبت عید قربان با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد و خواهان پایان دودستگی‌ها میان دو جنبش فتح و حماس و تحقق مجدد وحدت ملی شد.

در همین راستا، رامی حمد الله، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پس از این که به مناسبت عید قربان تاج گلی را بر سر مزار یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین گذاشت، از جنبش حماس خواست تا به دودستگی‌ها میان دو جنبش فتح و حماس پایان دهد و به تحقق وحدت میان فلسطینی‌ها کمک کند.

از سوی دیگر، نخست وزیر حماس از آوارگان فلسطینی در سوریه خواست به جای اینکه برای فرار از جنگ در سوریه به اروپا مهاجرت کنند و در معرض خطر غرق شدن در دریای مدیترانه قرار بگیرند، به نوار غزه بازگردند.

هنیه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: به آوارگان فلسطینی در سوریه می‌گوییم که جان خود و برادرانشان را به خطر نیفکنند، ما برادر و خانواده شما هستیم و نوار غزه با وجود محاصره برای شما جا دارد و شما را فرا می‌خواند.

نخست وزیر حماس در خطاب به آوارگان فلسطینی در سوریه گفت: اگر دنبال پناهگاه هستید، نوار غزه به عنوان بخشی از فلسطین پناهگاه شما است.

فلسطینی‌ها پس از اقامه نمازعید قربان، برای آوارگان فلسطینی که در هنگام مهاجرتشان به اروپا در دریای مدیترانه غرق شده بودند، نماز خواندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *