چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

اسراییل نهایتا به توافق خواهد پیوست

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 319646
اسرائیل بار دیگر با دولت اوباما متحد می شود و اسرائیلی ها توافق های آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد ایران را خواهند پذیرفت.
به گزارش جهان به از ایران هسته ای، یک پایگاه اینترنتی که با سرویس اطلاعات نظامی اسراییل مرتبط است، در گزارشی تاکید کرد امریکا خود را برای پذیرش یک «برنامه غنی سازی محدود» از سوی ایران آماده کرده است.

دبکا فایل روز ۲۰ مهر نوشت: «حقیقتی که همه رهبران خاورمیانه (شمال آفریقا و غرب آسیا) تا حالا متوجه شده اند این است که نبرد با ایران هسته ای شکست خورده است».

این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشته است: «اوباما به مذاکرات مخفی خود با ایران پایان و به هیئت آمریکایی دستور داده است تفاهم ها یا توافق های که وی با مقامات ایران بدست آورده است در مذاکرات ۱۵ اکتبر در ژنو بر روی میز قرار دهد».

دبکا فایل پیش از ایران ادعا کرده بود ایران و امریکا با واسطه عمان در حال مذاکره مستقیم هستند.

این پایگاه اینترنتی همچنین در گزارشی دیگر گفته بود که روسیه و امریکا درباره یک طرح مشترک درباره برنامه هسته ای ایران تفاهم کرده اند.

دبکا فایل از سرگی کرینکو رییس فعلی روس اتم به عنوان یکی از واسطه های اصلی این توافق نام برده بود.

هیچ منبع مستقلی این گزارش ها را تایید نکرده است.

در ادامه گزارش این پایگاه صهیونیستی آمده است: «گروه ۱+۵ در شرف تایید این تفاهم ها و اجرای تدریجی آنهاست. کشورهای عضو این گروه ظرفیت کاهش یافته ولی دست نخورده ای را برای ادامه دادن ایران به غنی سازی اورانیوم به همراه توانایی استفاده از سایت های مخفی برای استقرار سلاح های که تهران قادر به تولید آنهاست باقی می گذارند».

این پایگاه اینترنتی در پایان گفته است که اسراییل هم نهایتا به این توافق خواهد پیوست.

دبکا فایل نوشته است: «ایرانی ها کاملا موفق شده اند با مانورهای دیپلماتیک خود توجه ها را جلب کنند. ایرانی ها اطمینان دارند دولت نتانیاهو از تلاش هایش خسته خواهد شد، اسرائیل بار دیگر با دولت اوباما متحد می شود و اسرائیلی ها توافق های آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد ایران را خواهند پذیرفت؛ اتفاقی که در خصوص سلاح های شیمیایی سوریه روی داد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *