يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

جایزه نوبل صلح به بشار اسد رسید!

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 319209
یک روزنامه انگلیسی با اشاره به انتخاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل نوشت: اهدای این جایزه به سازمان مذکور، در حقیقت حمایت از تلاش های آنان در سوریه است که اگر این تلاش‌ها با موافقت سوریه همراه نبود، به هیچ عنوان به موفقیت منجر نمی‌شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در مقاله ای با عنوان «اهدای جایزه صلح به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، پاداشی برای بشار اسد بود»، نوشت: اهدای این جایزه به این سازمان در حقیقت حمایت از تلاش‌های آنان در سوریه است که اگر این تلاش‌ها با موافقت سوریه جهت پیوستن به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی همراه نبود به هیچ عنوان به موفقیت منجر نمی‌شد.




این روزنامه در ادامه با اشاره به انتقادات مخالفین سوریه از تصمیم هیئت اجرایی اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۳ که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را لایق دریافت این جایزه نمی‌دانستند، نوشت: در مقابل این اتهام، هیئت اجرایی نوبل این گونه پاسخ داد که این جایزه به دلیل عملکرد طاقت فرسای این سازمان طی سال‌های گذشته اهدا شده و فقط شامل فعالیت‌ امسال آنها در سوریه نمی‌شود. این روزنامه به نقل از توربیورن یاگلاند رئیس موسسه نوبل نوشت: در طول وقایع اخیر در سوریه، از سلاح‌های شیمیایی استفاده شد و ما بر لزوم حمایت از تلاش‌ها جهت منع بکارگیری آن در آینده تاکید داشتیم.

این روزنامه در پایان گزارش خود می‌نویسد: انتقادات از تصمیم موسسه نوبل به این موارد ختم نمی‌شود. این انتقادات از سوی برخی از کارشناسان، تحلیلگران سیاسی و کسانی که این جایزه را مختص فقط امسال می‌دانند، طی ۱۶ سال گذشته از تاسیس این موسسه همچنان مطرح می شود؛ کسانی که معتقدند به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در نقاط مختلف جهان و بصورت نامحدود همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *