يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دادستان دیوان محاسبات انتخاب شد

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 318440
با رای نمایندگان مجلس، فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات شد.
به گزارش جهان به نقل از خبر، انتخاب دادستان دیوان محاسبات دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود. فیاض شجاعی گزینه معرفی شده از سوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به صحن علنی مجلس در تشریح برنامه‌های خود به نمایندگان گفت: به دلیل سال‌ها حضور در دیوان محاسبات و حضور در مسئولیت‌ها و کمیته‌های فنی و تخصصی دیوان محاسبات و کارهای حقوقی، مالی و محاسباتی به خوبی با ساختار دیوان آشنایی دارم.

وی رویکرد اصلی خود را در تعامل با مجلس برای انجام امور نظارتی مجلس دانست و گفت: تعامل با مجلس نیز از طرق مختلفی صورت خواهد گرفت، از جمله جمع‌بندی و ارائه نظرات کارشناسی همکاران در دیوان محاسبات و دادسرای دیوان به مجلس در امور مربوط به بودجه و سایر امورات موضوعی و محوله از سوی مجلس به دیوان.

شجاعی با بیان اینکه تعامل جدی با بدنه دیوان محاسبات، ارکان فنی و کارشناسی و مدیریت عالی دیوان خواهم داشت، تاکید کرد: از دیگر اقدامات دادستانی دیوان در صورت حضور من برقراری تعامل جدی با دستگاه‌های نظارتی دیگر است. چرا که معتقدم که تعامل با دستگاه‌های نظارتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعث هم‌افزایی نظارتی و جلوگیری از موازکاری می‌شود و از ایجاد منطقه فراغ که زمینه‌ساز فساد خواهد بود جلوگیری می‌کند.

وی بر تعامل جدی با دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: اما تعامل با دستگاه های اجرایی به مثابه اغماض از عملکرد خلاف قانون آنها نیست بلکه این تعامل باید در جهت توسعه و به مثابه اینکه نظارت و اجرا دو بال توسعه هستند باشد، چرا که معتقدم توسعه پایدار در همکاری دو بعد مهم نظارتی و اجرا تحقق خواهد یافت.

شجاعی همچنین بر انتظام امور مالی کشور، حفاظت از بیت‌المال و استیفای حقوق بیت المال از دیگر برنامه‌های خود معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: در این مسیراهتمام جدی خواهم داشت و از هیچ قصوری چشم پوشی نخواهم کرد و از تمام فرصت‌ها، قوت و ظرفیت‌ها صرفا در راستای خدمت به ملت و اعمال نظارت مجلس در دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهم کرد.

در پایان سخنان کاندیدای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات رای گیری از نمایندگان انجام شد و شجاعی از ۱۹۹ رای ماخوذه با ۱۲۴ رای موافق به عنوان دادستان جدید دیوان محاسبات انتخاب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *