جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

نویسنده هتاک به دفاع از اثر هتاکانه برخاست!

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 316567
نویسنده نمایشنامه‌ای که سراسر آن توهین به اهل بیت(ع) و تحریف قیام عاشوراست با تجاهل مدعی شد قصد توهین به اهل بیت را نداشته است!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، محمد رحمانیان که نمایشنامه «روز حسین» او در سال ۹۰ باعث لغو امتیاز نشر چشمه شد طی گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مدعی شد چون یکی از نقش‌های نمایشنامه او توسط یک فرد نمازخوان بازی می‌شده است پس در نمایشنامه «روز حسین» توهینی به اهل بیت نیست!

در این نمایشنامه که به صورت بازی در بازی نوشته شده شخصیت‌ها نقش‌های مختلفی ایفا می‌کنند و نویسنده به این بهانه هرگونه بی‌حرمتی را به حضرات معصومین(ع) روا داشته است.

رحمانیان ابراز امیدواری کرده که با چاپ و اجرای این نمایشنامه موهن، سوءتفاهم‌ها برطرف شود، در حالی که با توجه به توهین‌های موجود در این متن به اهل بیت(ع)، اجرای چنین نمایشنامه‌ای در سطح عمومی به نفع نویسنده آن هم نخواهد بود.

گفتنی است، کیهان در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ یادداشتی را با عنوان «وقتی معاندین مقتل می‌نویسند» منتشر کرد که به بررسی نمایشنامه موهن «روز حسین» می‌پردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
بهترین تبلیغ ! اگر این نمایش به روال عادی چاپ میشد یا بروی صحنه می رفت حد اکثر ده هزار نفر از آن خبر دار می شدند . اما وقتی ممنوع میشه و در سایت های مختلف مورد بحث قرار می گیره احتمالا در خارج از کشور هم چاپ و اجرا میشه و آنوقت خریدار میلیونی پیدا میکنه . بهتر نیست اگه چیزی این چنین توهین آمیزه اصلا در باره اش حرفی نزنید و فقط ممنوعش کنید .
France
با این استدلال بحث روشنگری درباره خیانت ها منتفی است.