جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کاهش قیمت میوه در ماه‌های آینده

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 316400
مهاجران با تاکید بر این‌که در ماه‌های آینده با توزیع بیشتر تولیدات کشاورزی پاییزه، قیمت میوه پایین‌تر می‌آید و مصرف‌کنندگان هزینه کمتری برای خریداری میوه پرداخت خواهند کرد.وی افزود: هم‌اکنون هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میادین میوه و تره بار ۱۸۰۰ تومان فروخته می‌شود؛ در صورتی که حداکثر نرخ سیب‌زمینی باید ۳۵۰ تومان باشد.
به گزارش جهان، رییس اتحادیه میوه و تره‌بار با تاکید بر این‌که قیمت میوه در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد، گفت: هم‌اکنون هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میادین میوه و تره بار ۱۸۰۰ تومان فروخته می‌شود؛ در صورتی که حداکثر نرخ سیب‌زمینی باید ۳۵۰ تومان باشد.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادپرس اظهار داشت: با توجه به این‌که انواع میوه‌های پاییزی وارد بازار شده‌اند و نیز دارای نرخ‌های خوبی هم هستند، از استقبال از میوه‌های فصل تابستان کاسته شده و قیمت آنها هم در بازار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تولید مقدار بالای نارنگی نوبرانه، افزود: در حال حاضر در میدان‌های میوه و تره‌بار هر کیلوگرم نارنگی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، انار ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و انگور ۱۰۰۰ تومان است.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار ادامه داد: همچنین هر کیلوگرم انگور شاهرودی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان و انگور تاکستان و اراک، ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

مهاجران با تاکید بر این‌که در ماه‌های آینده با توزیع بیشتر تولیدات کشاورزی پاییزه، قیمت میوه پایین‌تر می‌آید و مصرف‌کنندگان هزینه کمتری برای خریداری میوه پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به قیمت بالای سیب‌زمینی در بازار، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میادین میوه و تره بار ۱۸۰۰ تومان فروخته می‌شود؛ در صورتی که حداکثر نرخ سیب‌زمینی باید ۳۵۰ تومان باشد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌باردر ادامه گفتگوي خود با خبرنگار اقتصاد پرس متذکر شد: برای پایین آوردن قیمت سیب‌زمینی باید از صادرات آن جلوگیری شود و یا این‌که از کشور پاکستان با نرخ‌های پایین‌تر سیب‌زمینی وارد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *