شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

دو رفیقی که با هم شهید شدند+عکس

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 316188
بسیجیان شهید محمدرضا قلی‌تبار و سیدعلی‌اکبر مفیدنژاد از روستای کلاجان سادات شهرستان گرگان، از «لشکر ۲۵ کربلا» هستند که از همان دوران کودکی رفاقتی سنگین داشتند و عهد می‌بندند حتی با مرگ نیز عهدشان را نشکنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دو رفیق، دو کبوتر عهد بسته برای پرواز، بسیجی شهید محمد رضا قلی‌تبار و سید علی اکبر مفید نژاد از روستای کلاجان سادات شهرستان گرگان، از «لشکر۲۵ کربلا» هستند که از همان دوران کودکی رفاقتی سنگین داشتند و عهد می بندند حتی با مرگ نیز عهدشان را نشکنند.


شهید علی اکبر مفیدی نژاد

از کودکی تا مدرسه و جبهه و بهشت، هر کجا باشد، با هم باشند و هیچ گاه از هم جدا نشوند. بعد از دو سه بار رفتن جبهه برای آخرین بار به جبهه غرب اعزام می شوند.

شهید محمد رضا قلی تبار نسبت به امام رضا(ع) خیلی ارات عجیب و غریبی داشت. قبل از آخرین اعزام به مشهد می‌روند و برای بیشتر اهالی روستای کلاجان سادات سوغاتی می آورند.



شهید محمدرضا قلی تبار

عشق به امام رضا(ع) در وجود محمد رضا فوران بود، آنقدر که هر بار از جبهه برمی گشت به زیارت می رفت.

عاقبت در سال ۶۲ در جبهه غرب این دو رفیق دو کبوتر پرواز هر دو با با هم به شهادت می رسند، جنازه شهید محمد رضا اشتباهی به زیارت امام رضا(ع) می رود.



سید علی اکبر را که تشیع می کنند خبر می رسد که جنازه محمد رضا قلی تبار اشتباه به مشهد مقدس زیارت آقا علی ابن موسی الرضا(ع) است.




این دو رفیق با هم در سال ۱۳۶۲ شهید می شوند؛ سید مفید را که دفن می کنند، هفت روز بعد جنازه محمدرضا از زیارت امام رضا(ع) که بر می گردد، در کنار رفیق اش سید علی اکبر مفید نژاد دفن می کنند. این دو کبوتر پرواز حتی با مرگ هم عهدش شان شکسته نمی شود. از گذرگاه بهشت گذشته و در بهشت رفاقتی ابدی بسته، و عهدی دوباره در بهشت تازه می کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
روحشان قرین رحمت باد . دست ما را بگیرید و شفیعمان باشید .