سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

تاکید لاریجانی برحل مشکلات اورژانس115

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 315938
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه ویژه به اورژانس ۱۱۵ تاکید کرد و گفت: لازم است برای حل مشکلات اورژانس ۱۱۵ توجه خاصی صورت گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر علی لاریجانی در دیدار رئیس اورژانس با اشاره به نقش اورژانس ۱۱۵ در امدادرسانی حوادث مختلف بویژه حوادث رانندگی گفت: در مجموع فعالیتهای اورژانس در رسیدگی به مصدومان حوادث بیانگر عملکرد خوب اورژانس است و اورزانس ۱۱۵ در این زمینه کارنامه موفقی داشته است.

وی تصریح کرد: اگر فعالیتها و اقدامات پلیس و اورژانس ۱۱۵ نبود آمار تلفات و کشته ها در تصادفات بسیار زیادتر از امروز بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه با توجه به افزایش تعداد خودروها و مسافرتها تعداد تصادفات و آمار مرگ و میرها کاهش یافته است افزود: علی رغم اقدامات انجام شده جایگاه ایران در موضوع حوادث رانندگی جایگاه مناسبی نیست و باید برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات، تلفات و آسیبهای حوادث رانندگی کارهای گذشته با جدیت پیگیری شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در کاهش حوادث رانندگی عوامل انسانی، انضباط رانندگی، سرعت و رعایت قوانین نقش مهمی دارد گفت: باید در رسانه های مختلف بویژه رسانه ملی در این زمینه برنامه ریزی و اقدامات تاثیرگذاری انجام شود تا فرهنگ صحیح رانندگی جزء فرهنگ عامه بشود.

وی با اشاره ه به برخی تنگناهای مالی و منابع در اورژانس از رئیس اورژانس کشور خواست تا موارد مربوطه جمع بندی و برای بررسی در اختیار مجلس قرار گیرد.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت فعالیت اورژانس ۱۱۵ گفت: لازم است برای حل مشکلات و دغدغه های اورژانس ۱۱۵ توجه خاصی صورت گیرد.

لاریجانی همچنین به حادثه دلخراش برخورد دو دستگاه اتوبوس در اتوبان قم تهران و کشته ومجروح شدن تعدادی از هموطنانمان در این حادثه گفت: این حادثه به جهت اینکه در یک لحظه رخ داد و تعدادی نیز در آتش سوختند بسیار سهمگین و ناگوار بود و باید پیگیری های لازم در خصوص علل وقوع حادثه و پیشگری از حادثه های مشابه دیگر انجام گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *