سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

موضوع‌هسته‌ای‌محورمذاکرات روحانی واولاند

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 315612
رؤسای جمهور ایران و فرانسه در دیدار خود درباره پرونده هسته‌ای ایران و نیز تحولات خاورمیانه به گفت‌و‌گو پرداختند.
به گزارش جهان، تسنیم  به نقل از رویترز نوشت: یکی از مقامات فرانسوی نزدیک به رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که دیدار بین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، نزدیک به ۴۰ دقیقه به طول انجامید.

در این گفت‌.و‌گو‌ها درباره مسأله هسته‌ای ایران و نیز بحران در سوریه و لبنان مذاکره شد.

وی گفت: "در مقایسه با دولت قبلی علائمی مشاهده شده است اما واقعیت این است که هنوز موانعی وجود دارند که باید برداشته شوند."

به گفته این منبع طرف ایرانی تحریم‌های اقتصادی را ناعادلانه خوانده و در مقابل فرانسوی‌ها نیز خواهان پیشرفت در پرونده هسته‌ای در ازای کاهش تحریم‌ها شدند.

اولاند اولین رهبر در گروه کشورهای ۱+۵ - آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان - است که با رئیس‌جمهور ایران گفت‌و‌گو می‌کند.

اولاند همچنین درباره مسأله سوریه با روحانی گفت‌و‌گو کرده و خواهان کاهش حمایت تهران از بشار اسد و پذیرش شرایط کنفرانس بین‌الملل "ژنو۲" شد یعنی ایجاد یک دولت انتفالی در سوریه که ایران تاکنون با آن مخالفت کرده است.

به گفته این منبع روحانی سعی نکرد که بحران سوریه را با پرونده هسته‌ای پیوند دهد و به اولاند نیز اعلام کرده که خواهان برقراری صلح بوده و از ایده تشکیل ژنو ۲ استقبال می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *