يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما دراولویت است

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 313767
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه سازمان هواپیمایی کشوری آزادسازی نرخ بلیت ناوگان هوایی در خطوط داخلی است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حمیدرضا پهلوانی افزود: در ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است از ابتدای سال سوم برنامه یعنی سال ۹۲ نسبت به آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی در مسیرهای داخلی اقدام کند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس زمینه های لازم برای اجرای ماده قانونی مذکور توسط سازمان هواپیمایی کشوری فراهم شده و در اولویت برنامه های این سازمان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی نرخ بلیت به معنی افزایش نرخ نیست بلکه به معنی انعطاف در قیمت هاست، به این مفهوم که شرکت های هواپیمایی براساس زمان اوج تقاضا و کاهش تقاضای سفر، ساعت های پروازی در طول شبانه روز و همچنین سطح خدمات ارائه شده به مسافران نرخ های خود را تعیین می کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در شرایط کنونی تمام عواملی که برای آزادسازی نرخ بلیت خطوط پرواز داخلی کشور در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی است انجام شده لذا مشکلی در داخل سازمان برای اجرایی شدن این بخش از برنامه پنجم توسعه نداریم.

پهلوانی گفت: برخی موانع برون سازمانی موجب شده نتوانیم نرخ بلیت خطوط هوایی داخلی را آزاد کنیم اما امیدواریم با برداشتن این موانع کار به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سال گذشته با افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی ناوگان هوایی گام مهمی برای آزادسازی نرخ بلیت خطوط پرواز داخلی برداشته شد لذا آزادسازی نمی تواند گرانی بیشتری را به دنبال داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *