جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تا شب عید

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 321882
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تا آخر امسال خبر داد و گفت: ایجاد مسیر پروازی مستقیم بین ایران و آمریکا بستگی به نتیجه مذاکرات با گروه ۱+۵ بستگی دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدعلی نوریان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص راه اندازی پرواز مستقیم ایران-آمریکا اظهار داشت: این موضوع بستگی به روند مذاکرات در ژنو و گروه کارشناسان فنی در مذاکرات ۱+۵ دارد، بنابراین ما امیدواریم در مسیری که به سمت فضای مثبت پیش می رود، این موضوع هم مطرح شود.

وی افزود: اولین موضوعاتی که مطرح می شود کاهش تحریم‌ها در بخش هوایی است، زیرا به طور مستقیم سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و در واقع اقدامی بشردوستانه است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه با پیشرفت مذاکرات و بهتر شدن فضا به طور طبیعی افزایش مسیرهای پروازی را بین تمامی کشورها خواهیم داشت، گفت: هنوز اقدام عملی در این خصوص انجام نگرفته و در حد مصاحبه و صحبت بوده است، بنابراین بستگی به نتایج مذاکرات کارشناسان فنی دارد. وقتی فضا مثبت باشد زمینه این اقدامات فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعت هوایی در فشار است، گفت: دولت جدید برنامه هایی را طراحی کرده تا شرایط ایمنی را در صنعت هوایی افزایش دهد، بنابراین تمام فرودگاه ها مورد بازبینی مجدد قرار می گیرد، زیرا برخی از آنها در ابتدا برای یک نوع هواپیمای خاص و کوچک طراحی شده بود و الان امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

نوریان با بیان اینکه تمامی فرودگاه‌های کشور قابلیت پرواز را دارند اما ممکن است انواع کمتری از هواپیماها قابلیت پرواز در آنها را داشته باشند، گفت: امیدواریم در هفته های آینده اقداماتی را در بازبینی فرودگاه ها انجام دهیم. در حال حاضر به دنبال اجرای تجهیزات پیشرفته تری در فرودگاه امان هستیم تا کنترل‌های بیش از حد بر بار مسافر را برداریم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در خصوص تعطیلی فرودگاه شهرکرد گفت: شهرکرد به دلیل ارتفاع زیاد در اطراف آن فقط برای نوع‌های کوچک هواپیما مناسب است، بنابراین امکان نشست و برخاست هر نوع هواپیمایی در آن وجود ندارد، به همین جهت به دنبال بازبینی در فرودگاه ها هستیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، فرودگاه بجنورد و دو فرودگاه دیگر مشکل ارتفاع دارند که به دلیل سلامت مردم اجازه نشست و برخاست هواپیما در آن داده نمی شود.

نوریان در خصوص ورود هواپیماهای جدید به ناوگان گفت: در حال حاضر ۱۸ ایرلاین داریم که ۱۶ ایرلاین در حال ورشکستگی هستند و نیمی از هواپیماهای آنها فعال نیستند، بنابراین باید با ایجاد یک کنسرسیوم این ایرلاین‌ها با هم ادغام شوند، ضمن آنکه مهمترین مشکل ما تحریم قطعات هواپیما است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه اگر شرکتها تبدیل به کنسرسیوم شوند هواپیماهای بیشتری را در اختیار خواهند داشت، افزود: به طور طبیعی با افزایش تعداد ناوگان هواپیماهای استندبای بیشتر می شود و تاخیرات پروازی کاهش می شود.

وی در خصوص وضعیت کنترلرهای پروازی گفت: به تازگی کارم را در وزارت راه شروع کرده ام، بنابراین فعلاً برنامه ای در این خصوص ندارم اما به طور حتم سعی خواهیم کرد تا رضایت شغلی را برای این دسته از صنعت هوایی که یکی از مهمترین عوامل این صنعت است را فراهم کنیم.

نوریان در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: در حال بررسی شرایط آزادسازی هستیم و تا عید سال ۹۳ این قانون اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: در ۱۰ روز گذشته آزادسازی نرخ بلیت، خصوصی ساز و تشکیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را مورد بررسی قرار دادیم، بنابراین به زودی شرایط اینها اعلام می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هنوز کف و سقف قیمت‌های در آزادسازی مشخص نشده است، گفت: باید همه شرایط را در نظر بگیریم تا حقوق مصرف کننده و ایرلاین‌ها از بین نرود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *