دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

درگیری‌های معترضان‌ضددولتی و پلیس‌ترکیه

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 313695
معترضان ترکیه‌ای و پلیس این کشور در پی مرگ یک فعال ترک در دو شهر این کشور با یکدیگر درگیر شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسکای نیوز، پلیس ضد شورش ترکیه در دو شهر این کشور برای متفرق کردن هزاران نفر از معترضان ضد دولتی از گلوله‌های پلاستیکی و خودروهای آبپاش استفاده کرد.

در حومه کادیکوی شهر استانبول اعتراضات به صورت آرام و با برگزاری چند کنسرت آغاز شد و پس از آنکه پلیس با راهپیمایی به سوی دفتر حزب عدالت و توسعه مخالفت کرد به خشونت گرایید.

معترضان اقدام به آتش زدن وسایل مختلف در خیابان کرده و پلیس نیز در مقابل از گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در جریان این درگیری تعداد زیادی دستگیر شده و یک فرد سالخورده نیز به بیمارستان انتقال یافت.

در عین حال معترضان در شهر جنوبی انتاکیا در استان حاتای واقع در نزدیکی مرز سوریه برای ششمین شب متوالی با پلیس درگیر شدند.

پلیس نیز برای متفرق کردن معترضانی که اقدام به مسدود کردن خیابان کرده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

نیروهای پلیس برای خاموش کردن آتش نیز مجبور به استفاده از خودروهای آبپاش شد.

لازم به ذکر است از سه الی ۴ ماه گذشته اعتراضات کوچکی در این کشور شکل گرفته است اما پس از کشته شدن احمد آتکان، فعال ۲۲ ساله ترک که در جریان درگیری معترضان و پلیس در شهر انتاکیا کشته شد به شدت افزایش یافت.

وی پس از سقوط از ساختمان جان خود را از دست داد. خانواده وی معتقدند که برخورد گلوله گاز اشک‌آور با سر وی منجر به مرگ وی شده است و این در حالی است که پلیس مسئولیت مرگ وی را نپذیرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *