يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

انتقاد از اجرایی نشدن یک قانون

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 313510
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اجرایی نشدن کامل بانکداری اسلامی در کشور انتقاد کرد و گفت: در مورد بانکدار اسلامی در کشور بسیار سخن شنیده‌ایم ولی در عمل شاهد اقدامی نبوده‌ایم.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم اظهار کرد: اینکه در یک بانک تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت علمای دین در راستای عقود اسلامی و واقعی گام برداشته شود امری پسندیده است و باید اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم هم برسانید چرا که بسیاری از هموطنان ما دوست دارند با بانکی همکاری داشته باشند که بر محور دین گام برمی‌دارد و بنده از گزارش عملکرد این بانک بسیار خرسند شدم.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره عقوبت‌های ربا خواری افزود: ربا در قرآن کریم در ردیف اعلان جنگ با خدا قرار داده شده است و این رباخواری که در آیات و روایات تا این حد مورد نکوهش قرار گرفته است متاسفانه در کشور اسلامی رایج است و مسئولین در این زمینه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی گفت: مردم ما مردمی متدین و دیندار بوده و علاقه‌مند به انجام کارهای دینی و حلال هستند که در زمنیه بانکداری هم این مهم صدق می‌کند، بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود از اجرایی نشدن کامل بانکداری اسلامی در کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: در مورد بانکداری اسلامی بسیار سخن شنیده‌ایم ولی در عمل آن‌طور که باید شاهد نبوده‌ایم.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر ترویج بانکداری اسلامی در جامعه و حکومت دینی و بهره‌گیری از ظرفیت حوزه و مبلغان در این زمینه ابراز داشت: باید اقدامات انجام شده را با بهره‌گیری از ظرفیت بالای حوزویان اطلاع‌رسانی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه خدمت در نظام اسلامی بالاترین ثواب را دارد اذعان داشت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، افضل‌الناس کسی است که نفعش بیشتر به مردم برسد و مصداق بارز این حدیث را می‌توان در بانک‌ها عملیاتی کرد و با ارائه تسهیلاتی که کار نیازمندان را راه بیاندازد در افزایش سرور قلوب مومنین گام برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *