جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

ایران به سوریه شکارچی پهپاد می‌فرستد

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 313031
روزنامه المستقبل لبنان در گزارشی به نقل از منابع آگاه در عراق مدعی شد به تازگی و با نزدیکی به احتمال حمله نظامی خارجی به سوریه، یک گروه از کارشناسان نظامی از ایران برای کمک به نیروهای نظامی سوریه به دمشق رفته اند.
به گزارش جهان به نقل از "هشت صبح"، این گروه شامل کارشناسانی در زمینه های شبکه های دفاع هوایی هستند و برای ارائه معلومات و تجربیات خود در زمینه مقابله با هر گونه حمله احتمالی آمریکا به سوریه به دمشق رفته اند.

بر اساس این گزارش سفر این کارشناسان نظامی در راستای همکاری های نظامی ایران و سوریه صورت گرفته است. ایران و سوریه در سال های قبل، قراردادهای متعددی را برای همکاری در زمینه های مختلف امضا کرده بودند.

این منابع اعلام کردند که کارشناسان دیگری در زمینه ارتباطات نظامی، استتار ، کسب اطلاعات در روزهای آینده از ایران به دمشق می روند تا به نیروهای نظامی سوریه برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا کمک کنند. بخش مهمی از حملات احتمالی آمریکا به سوریه از راه دریا و از طریق کشتی های جنگی آمریکا مستقر در دریای مدیترانه انجام می شود.

بر اساس گفته این منابع آگاه، گروه فنی نظامی ایرانی که چندی پیش توانست دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) خارجی را در ایران فرود بیاورد نیز به دمشق رفته است. این گروه در مرکز عملیات نظامی ویژه ای در دمشق مستقر شده است.

این منابع همچنین اعلام کردند که عراق به ایران برای ادامه کمک های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود به سوریه یاری می رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *