شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رهگیری پهپادی جدید در حومه حماة توسط پدافند هوایی سوریه

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 701577
منابع آگاه از رهگیری یک پهپاد حامل مواد منفجره توسط پدافند هوایی سوریه در شمال غربی استان حماة خبر دادند.
رهگیری پهپادی جدید توسط پدافندهوایی سوریه
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (شنبه) اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه پهپادی حامل مواد منفجره را در حومه شمال غربی استان حماة رهگیری کرد.

اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد که این پهپاد حامل بمب‌های انفجاری در صدد نزدیک شدن به یک پایگاه نظامی در اطراف فرودگاه "جب رملة" در حومه غربی حماة بود و پیش از آنکه بتواند به هدف مورد نظر خود برسد، توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و منهدم شد.

طبق گفته این منبع، خسارت قابل توجهی در جریان این عملیات ثبت نشده است.
هنوز جزئیات بیشتری درباره این پهپاد منتشر نشده است.

در همین حال، یک منبع میدانی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که طرف‌های مربوطه در استان قنیطره یک فروند پهپاد را که از سمت غرب به سمت شرق برفراز شهرک "عرنه" در جبل الشیخ در حومه جنوب غربی دمشق در حال حرکت بود را رهگیری و سرنگون کردند.

این منبع افزود: پس از رهگیری این پهپاد و جداسازی اجزای آن توسط تیم فنی ویژه مشخص شد که پهپاد مذکور مجهز به بمب‌های خوشه‌ای و همچنین ماده انفجاری سی‌فور (C 4) بود  تا از خنثی سازی و افشای اسرار آن  جلوگیری شود.

پدافند هوایی سوریه جمعه نیز پهپادی را در آسمان عقربا واقع در حومه جنوبی دمشق رهگیری کرده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *