جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

انتقام فتنه جویان از رییس دانشگاه علامه

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 310952
رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی علت مخالفت‌های برخی افراد و رسانه های اصلاح طلب با اجرای طرح تفکیک جنسیتی در این دانشگاه را نوعی انتقام جویی عوامل فتنه۸۸ دانست که نهایتا این مسأله بهانه ای برای برکناری وی از سوی دولت تدبیر و امید شد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی، رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با رسا در پی مخالت‌ها و هجمه‌های شدیدی که از سوی برخی رسانه های جریان اصلاح طلب با طرح تفکیک جنسیتی در این دانشگاه شد و نهایتا منجر به برکناری وی از سوی سرپرست وزارت علوم شد، اظهار داشت: من فکر می کنم آثار مثبت دینی‌ این طرح برای برخی قابل هضم نیست.

وی افزود: متأسفانه در شرایط فعلی برخی رسانه ها از جمله روزنامه ها و جراید مختلف این مطلب را برنمی تابند و یکی از حملاتی که به بنده به عنوان رییس دانشگاه علامه طباطبایی شد این است که بنده را به عنوان مسؤول ساماندهی کلاس‌ها مورد پرسش قرار داده اند و به شدت زیر س‍ؤال برده اند و می گویند این کار خلاف شأن و جایگاه یک دانشجو است و با جریانات بین المللی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی با اشاره به این که برخی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده دگرگونی شرایط دانشگاه و تغییر در وضعیت کلاس‌ها را برگ برنده خود می دانستند، ادامه داد: از سال ۸۸ برخی اساتید که از عوامل فتنه بودند می خواستند امتحانات دانشجویان را دچار مشکل کنند و برهم بزنند، ما در مقابل آنها ایستادیم به نظرم حالا می خواهند از ما انتقام بگیرند که چرا آن کارها را کردیم.

رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی درباره علت اجرای طرح تفکیک جنسیتی از سوی مسؤولان دانشگاه، گفت: با بررسی هایی که انجام شد دریافتیم که منشأ بسیاری از مشکلات اخلاقی و اجتماعی دانشجویان ناشی از اختلاط دخترها و پسرها است، تا جایی که این مسائل منجر به قتل یکی از دانشجویان دختر شده و قاتلش که یک پسر بود نیز اعدام شد؛ برخی جراید هم به این موضوع پرداختند.

طرح تفکیک جنسیتی مطابق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شده است

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی افزود: برای حل این مشکلات برنامه ریزی دقیقی انجام شد؛ بر اساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه ها موظف هستند محل نشستن دختران و پسران را در کلاس جدا کنند و در تبصره آن آمده است اگر دانشگاه توان انجام جداسازی کامل را دارد می تواند در این زمینه اقدام کند مضاف بر این وظیفه شرعی ما ایجاب می کند که این زمینه ها را ایجاد کرده و گسترش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: زمانی که دیدیم می توانیم این کار را انجام دهیم با وزیر و مسؤولان اجرایی وزارت علوم صحبت کردیم و ایشان هم دستور دادند این کار با جدیت در همه دانشگاه‌ها دنبال شود.

رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر این که در طول چهار سالی که از اجرای طرح تفکیک جنسیتی می گذرد هیچ تنشی در دانشگاه مشاهده نشده است، گفت: شاید این افراد نمی توانند ببینند که یک روحانی آمده و این کار را بدون تنش دنبال کرده است؛ دانشجویان در طول این مدت خیلی آرام و خوب و با جدیت پیش می فتند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی در تشریح آثار و برکاتی که طرح تفکیک جنسیتی در این دانشگاه داشته است، بیان داشت: یک حالت آرامش روحی و روانی برای دانشجویان دختر در فضای دانشگاه ایجاد شده است و بسیاری از آنها نسبت به این طرح ابراز علاقه کردند و خانواده ها نیز به شدت از این کار اظهار رضایت و تشکر می کنند.

رضایت‌مندی خانواده‌ها، دانشجویان و اساتید از اجرای طرح تفکیک

وی با بیان این که دانشجویان دختر با اجرای این طرح فوق العاده احساس غرور می کنند، گفت: از جمله نتایج این طرح حضور فعال آنها در بحث‌های کلاسی، پرسش از استاد، ارائه کنفرانس و رفتن پای تابلو برای ارائه درس است اما آن زمانی که کلاس‌ها باهم یکی بود این آرامش را نداشتند و سعی می کردند کمتر پای تابلو بیایند زیرا نگران بودند که شاید کسی از پشت سر چیزی بگوید و آنها دچار مشکل شوند.

رییس برکنار شده دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به رشد علمی چشمگیر دانشجویان در طول این مدت، ‌ابراز داشت: معدل دانشجویان بیشتر شده و تعداد مشروطی ها نیز کم شده است؛ به طور کلی یک حرکت علمی آغاز شده و در آن هم پسرها و هم دخترها رشد داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی کاهش چشمگیر معضلات اخلاقی را یکی دیگر مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: پرونده‌های اخلاقی کمیته انظباطی در این رابطه تقریبا به صفر رسیده است و این هم یکی از آثار مثبت این کار بود.

وی درباره ابراز رضایت اساتید دانشگاه از طرح تفکیک جنسیتی، اظهار کرد: استادان در زمانی که کلاس‌ها مختلط بود برای مطرح کردن بسیاری از مسائل دچار مشکل می شدند، اگر مطلبی که بیان می کردند از مسائل وی‍ژه زنان یا مردان بود نمی توانستند به راحتی آن را بیان کنند اما پس از اجرای این طرح در هر جمعی متناسب با شأن آنها صحبت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی در مورد سابقه اجرای این طرح، گفت: این طرح را از سال ۸۹ آغاز کردیم و ۴ سال است که این کار به صورت مستمر ادامه پیدا کرده است و ما آثار بسیار مطلوبی از اجرای آن مشاهده کرده ایم؛ در سال اول حدود ۶۰۰ کلاس را جدا کردیم و در سال های بعدی این طرح را تکمیل کردیم و امسال کل این مجموعه ها از یکدیگر جدا شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۵ درصد کلاس‌های کارشناسی ما هنوز مختلط هستند که همزمان با فارغ التحصیلی ورودی های ۸۹ آنها نیز تفکیک خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *