سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱
۱

خبر خوب مرکز رویان برای بیماران زانو

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 310896
رییس مرکز سلول درمانی رویان از موفقیت پژوهشگاه رویان برای درمان بیماری‌های زانو با استفاده از سلول‌های بنیادی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر ناصر اقدمی که در پنل مشترک دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و سلول‌های بنیادی رویان درباره‌ی تجربه پژوهشگاه رویان در استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های زانو سخن می‌گفت توضیح داد:‌ رویان طی پنج سال گذشته مطالعات بالینی گسترده‌ای را پیرامون درمان آرتروز زانو با استفاده از سلول‌های بنیادی انجام داده است که کارآمد بودن و سلامت بودن این روش را نشان داده است.

به گفته وی، رویان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که سلول‌های مغز استخوان پس از کشت و تزریق به بافت آسیب دیده زانو منبع مناسبی برای کاهش آسیب‌ها و درد ناشی از آرتروز هستند.

اقدمی با اشاره به این که در این نوع درمان ترمیم بافت غضروف به صورت کامل انجام نمی‌شود، اظهار کرد: برای انجام کارآزمایی‌های بالینی از سلول‌های مزانشیمی استفاده کرده‌ایم که در کلین‌روم‌ها کشت شده‌اند.

آرتروز بیماری شایعی است که طی آن بیمار بافت غضروفی خود را به تدریج از دست می‌دهد و سلول درمانی توانایی خود را در کاهش مشکلات حرکتی و درد ناشی از آن نشان داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام درود بر همتتان و خسته نباشيد اي كاش براي چاقي بانوان هم كاري مي كرديد . آنوقت بسياري از مادران اين سرزمين دعاگويتان بودند كه بعد از زايمانهاي مكرر با اضافه وزن درگيرند.