يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

توصیه‌هایی برای صرف غذایی لذت‌بخش

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 310835
یک کارشناس تغذیه نبایدهای پس از غذا خوردن را بیان کرد.
به گزارش جهان، گلزار مولایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نبایدهای پس از صرف غذا اظهار کرد: کشیدن سیگار پس از غذا به اندازه کشیدن سیگار پیش از آن، زیان‌آور است و امکان ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

وی میوه خوردن پس از وعده‌ی غذایی را سبب پرشدن معده از هوای اضافی برشمرد و افزود: در این صورت غذا به دشواری هضم می‌شود از این‌رو باید یا یک ساعت پیش از غذا یا دو ساعت پس از غذا نسبت به میوه خورده شود.

این مشاور تغذیه با تاکید بر ضرورت ننوشیدن چای پس از غذا تصریح کرد: چای حاوی مقادیر فراوانی اسید است و این ماده جذب پروتئین‌ها در بدن را دشوار می‌کند.

وی با بیان این‌که به‌هنگام غذا خوردن نباید کمربند بست تصریح کرد: چون بستن کمربند سبب جاگیری چربی در نواحی پهلو و پشت می‌شود.

این مشاور تغذیه ادامه داد: حمام کردن پس از غذا، میزان زیادی خون را روانه دست و پاها می‌کند در نتیجه روند هضم غذا را به‌شدت کند می‌کند.

مولایی با توصیه به پیاده‌روی نکردن پس از صرف غذا یادآور شد: عوام بر این باورند که باید پس از صرف غذا پیاده‌روی داشت در حالی که این عمل بهداشتی نیست چون مانع هضم غذا می‌شود.

وی با بیان این‌که پس از صرف غذا نباید خوابید چون غذا هضم نشده‌ و علاوه بر آن مقادیر فراوانی اسید ترشح و به التهاب معده منجر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *