چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تعیین وقت حکم اعدام برای دو آمریکایی

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 309887
دادگاه عالی ایالت آریزونا در آمریکا تاریخ اجرای حکم اعدام دو محکوم به مرگ را تعیین کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رابرت جونز ۴۳ ساله، پیش از این به دلیل قتل ۶ تن در جریان یک سرقت مسلحانه مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد.

وی در سال ۱۹۹۶ تنها پنج ماه پس از آزادی‌اش از زندان دوباره دست به سرقت مسلحانه زد که در جریان این اقدام به همراه همدستش ۶ نفر را به قتل رساندند. همدست جونز، خود در این حادثه در نتیجه اصابت گلوله‌ جان بخت.

دادگاه وی را به ۶ بار مرگ برای هر یک از قتل‌هایی که مرتکب شده بود محکوم کرد.

وی قرار است در ۲۳ اکتبر سال جاری به روش تزریق سم به مجازات برسد. دادگاه عالی آریزونا علاوه بر این، تاریخ اعدام یک محکوم دیگر را نیز مشخص کرد.

بر اساس حکم این دادگاه، ادوارد چاد ۷۱ ساله که در سال ۱۹۷۸ یک مرد را به قتل رسانده بود روز سوم سپتامبر به مجازات خواهد رسید.

وی در اوت ۱۹۷۸ اقدام به سرعت یک اتومبیل می‌کند که پس از رسیدن صاحب اتومبیل با وی درگیر می‌شود و او را به قتل می‌رساند. از این رو دادگاه آریزونا وی را به مرگ محکوم کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری آریزونا سنترال، چاد ابتدا قرار بود در ماه مارس اعدام شود، اما تنها دقایقی قبل از اجرای حکم به دستور دیوان عالی آمریکا این کار به تعویق افتاد، اما اکنون پس از گذشت ۳۵ سال از زمان وقوع جرم به مجازات خود می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *