جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

اوباما هیچ مجوزی برای حمله ندارد

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 309415
مجله آمریکایی کریستین ساینس مانیتور نوشت رئیس جمهور آمریکا هیچ دلیل و مجوز قانونی ، نه از سازمان ملل و نه حتی از کنگره آمریکا برای حمله به سوریه ندارد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مطلبی به قلم جنیفر اسکالکا تولوملو افزوده است شورای امنیت سازمان ملل تاکنون هیچ مجوزی برای حمله به عراق صادر نکرده است ضمن آنکه قانون اساسی آمریکا هم اجازه صدور مجوز برای جنگ را فقط در اختیار کنگره قرار داده است .

آنتی وار:آمریکا،آماده حمله،با بی اعتنایی به سازمان ملل


پایگاه اینترنتی آنتی وار نوشت آمریکا با بی اعتنایی به جامعه جهانی که سازمان ملل مظهر آن است برای حمله به سوریه آماده می شود .

بگزارش این پایگاه اینترنتی آمریکا اعلام کرده است حملات، بدون توجه به نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل در سوریه ، انجام خواهد شد .این پایگاه نوشت انگلیس ، متحد همیشگی آمریکا هم برای این حمله اعلام آمادگی کرده است و ظاهرا ظرف چند روز آینده شلیک موشک به این کشور را آغاز خواهند کرد .

به نظر می رسد اگر تصمیم نهایی بر عهده مقامات آمریکایی باشد، حمله به سوریه پنجشنبه آغاز خواهد شد اما شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو پیش بینی کرد حمله آمریکا به سوریه از چهارشنبه آغاز خواهد شد. بگزارش این شبکه، معاریو نوشت: حمله آمریکا به سوریه با حمله به دهها هدف در این کشور آغاز می شود.مقامات آمریکایی تاکید کرده اند تصمیم گرفته اند هشدار خود را درباره آنچه عبور سوریه از خط قرمز خوانده اند عملی کنند .

پیش بینی می شود نخستین حملات به سوریه با شلیک موشک های کروز از کشتی های جنگی آمریکا صورت گیرد؛ کشتی هایی که روزهای اخیر به سواحل سوریه نزدیک تر شده اند. سامانه قدرتمند دفاع هوایی سوریه ممکن است مانع عملکرد هواپیماهای جنگنده به خاک این کشور شود .

تحرکات نظامی در منطقه

آسوشیتدپرس هم گزارش داد ارتش آمریکا چهار ناوشکن در شرق مدیترانه مستقر کرده است .

جنگنده های آمریکا در چند کشور منطقه استقرار یافته اند .

شبکه فرانس بیست و چهار هم گزارش داد نیروهای سوری به طور نا محسوس در حال جا به جا شدن هستند گزارش دیگری حاکیست هواپیمای حامل شهروندان روسِ خارج شده از سوریه در فرودگاه مسکو بر زمین نشست . نود شهروند روس شامگاه سه شنبه با هواپیمای وزارت شرایط اضطراری روسیه، وارد فرودگاه دومودِدوف Domodedovo مسکو شدند . تلویزیون کانال ۷ ترکیه اعلام کرد تعداد زیادی از هواپیماهای اف ۱۶ از پایگاه های مختلف نیروی هوایی ترکیه به پایگاه هوایی دیاربکر اعزام شدند .


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *