دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۷

دیدگاه فانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه مدارس

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 309025
سرپرست روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای فانی معتقد است که در روزهای پنج‌شنبه باید فعالیت‌های فوق‌برنامه و پرورشی پرداخت در حالی که هم‌اکنون مدارس در این روز کاملاً تعطیل هستند.
به گزارش جهان، حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعداد روزهای تحصیل دانش‌آموزان اظهار داشت: در دنیا بر اساس مطالعات تطبیقی روزهای تحصیل بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ روز است که این دوره در کشور ایران براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۰۰ روز اعلام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس روزهای تحصیل دانش‌آموزان کمتر از ۲۰۰ روز است، آیا با این حساب احتمال لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس وجود دارد، گفت: آقای فانی معتقد است که پنج‌شنبه‌ها تعطیل نباشد و فعالیت‌های فوق‌برنامه، پرورشی و ورزشی در این روز در مدارس انجام شود.

سرپرست روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه درسی پنج‌شنبه‌ها باید به فعالیت‌های پرورشی و آموزشی اختصاص یابد، گفت: قرار بود در روزهای پنج‌شنبه‌ برنامه‌های فوق‌برنامه و پرورشی در مدارس انجام شود اما هم‌اکنون عملاً پنج‌شنبه‌ها مدارس تعطیل هستند در حالی که پنج‌شنبه‌ها باید به انجام فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی پرداخت؛ آقای فانی در این زمینه معتقد است که باید به‌تدریج مدارس را به‌سمتی سوق داد که در روزهای پنج‌شنبه به فعالیت‌های فوق‌برنامه بپردازند.

وی در رابطه با دیدگاه فانی در رابطه با برون‌سپاری هنرستان‌ها عنوان کرد: هم‌اکنون نیز بخشی از آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی واگذار شده است؛ اگر یک دانش‌آموز در حوزه کار و دانش از مؤسسات مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای گواهینامه بگیرد این گواهینامه معادل چند واحد درسی محسوب می‌شود ولی آقای فانی معتقد است که باید با برنامه‌ریزی و توسعه بیشتر در این حوزه گام برداشت و از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
بابادست ازسرتعطیلی پنج شنبه هادیگه برداریدخداوکیلی این اقدام دولت قبلی رودیگه نمیشه زیرسوال برد انصاف بخرج بدید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بنده نیز با تعطیلی مخالفم باید مهارت های زندگی را به فرزاندانمان بیاموزیم و پنجشنبه ها با ایجاد محیطی فرحبخش و جذاب این کار میسر و لازم است از تعطلیلی و تنبلی چیزی حز خسران حاصل نمی شود.
لابد این محیط فرحبخش وجذاب را باید معلمها و فقط معلمها برای فرزندان شما ایجاد کنند تا اولیا با خیال راحت به کارهای عقب مانده خود برسند!!!
معلم گرامی سه ماه تعطیلی تابستان و 15 روز عید بس نیست؟ میخواید کل سال تعطیل بشه کلاً به کاراتون برسید؟
اگر معلم بودی انهم در مقطع ابتدایی میفهمیدی یک معلم چه فشاری را دران 9 ماه برای تدریس وتربیت بدون حتی یک روز اجازه مرخصی تحمل میکند!!!
نصیر
اصلا باید مثل قدیم پنجشنبه ها مدارس دایر باشه و مشق دو روز رو هم به بچه ها بدن تا پر رو نشن و حتی جمعه هم نفس راحت نکشن.تازه باید پیک شادی (پیک غم) هم دوباره راه بیفته که تاثیر عجیبی در کاهش سفرهای عید داره و مشکل ترافیک هم حل میشه.پیک تابستانه (همون 100 صفحه ای های مزخرف-هر صفحه برای یکروز) هم بیاد وسط که بچه ها این 90 روز تابستون پشتشون باد نخوره و آموزش و پرورش همواره ادامه داشته باشه و جهنم کانون گرم خانوادگی که الان اکثرا پدر و مادر سر کار هستن فقط 5 شنبه و جمعه تعطیلشون رو می تونن کنار بچه هاشون باشن.بعله!این است اعتدال.
شمسايي
Iran, Islamic Republic of
با تمام احترامي كه به آقاي فاني قائلم .تصميمات عجولانه هنوز هم ادامه دارد ،موضوعي كه زندگي حداقل 12ميليون دانش آموز ويك ميليون معلم به آن بستگي دارد به نظر يك نفر نبايد وابسته باشد دانش آموزان ومعلمان فرهيخته ترين مردم اين سرزمين هستن بگذاريد خودشان تصميم بگيرند يه سيستم نظر سنجي در سايت وزارت خانه بگذاريد تا همه نظر دهند اين كه يكي خوشش بيايد ديگري نه واقعا سخت است مردم زندگي شان را تنظيم كرده اند خواهشا سرخود تصميم نگيريد