جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
فانی:

تعطیلی مطلق پنج‌شنبه‌ها خلاف مصوبه بود

کتاب‌های چند تالیفه در راه است
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 314533
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی مطلق «پنج شنبه‌ها» خلاف مصوبه عالی شورای آموزش و پرورش بود، گفت: امسال نیز این تعطیلی‌ها ادامه دارد، اما این طرح را مطالعه می‌کنیم تا برنامه‌های فرهنگی در اختیار مردم محله قرار گیرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا،‌ علی اصغر فانی درباره "جشن ملی بازگشایی مدارس" و وضعیت نظام آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال ۱۰۵ هزار مدرسه کشور در بیش از ۷۲۰ منطقه آموزشی پذیرای ۱۲ میلیون و۳۰۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه است.

وی افزود: پروژه مهر از شش ماه پیش آغاز شده و آمادگی کامل برای پذیرایی از این دانش آموزان وجود دارد.

فانی، از اعزام ۱۰۰ بازرس ویژه به سراسر کشور خبر داد و گفت: این بازرسان گزارش لحظه به لحظه از پروژه مهر را به وزارتخانه اعلام می‌کنند و گزارش‌های رسیده حاکی از آمادگی کامل مدارس در سراسر کشور برای آغاز سال تحصیلی ۹۲-۹۳ است.

فانی با بیان اینکه جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش دبستانی فردا (یکشنبه) ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: علت اینکه دانش آموزان کلاس اول یک روز زودتر از آغاز مهر به مدرسه می‌روند، آشنایی با محیط مدرسه و معلمان است و طبق روال گذشته این جشن فردا در سراسر کشور برای کلاس‌ اولی‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه از کل دانش آموزانی که امسال به مدرسه می‌رود ۸.۵ درصد در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، درباره اخذ شهریه در سایر مدارس که در قالب دولتی اداره می‌شوند از جمله نمونه مردمی،‌ تیز هوشان و شاهد گفت: مدارس دولتی هزینه سنگینی را برای دولت دارند و قسمت اعظم این هزینه‌ها از جمله تامین معلم، پرداخت حقوق آنها و تامین فضا از سوی آموزش و پرورش انجام می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اما عده‌ای از خانواده‌ها تمایل دارند تا فرزندانشان آموزش‌های فوق برنامه، کلاس‌های بیشتر، اردوهای علمی و یا سایر خدمات را دریافت کنند، لذا با توافق بین خانواده‌ها و مدرسه این هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، فانی با بیان این که بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی، دولت موظف است تا دیپلم دانش آموزان را تحت پوشش تحصیل رایگان قرار دهد، گفت: با توسعه‌ سایر مدارس،‌ اجرای اصل این قانون دچار خدشه نشده؛ اولیا علاقمند هستند کودکانشان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند و برای این مدارس نیز مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرده است.

وی افزود: سیاست آموزش و پرورش ارتقای کیفی آموزش‌هاست و با توجه به این که این کیفیت در دستور کار قرار گرفته، تعداد د دانش‌آموزان مدارس غیردولتی محدودتر شده است.

کاهش جمعیت دانش‌آموزی و افزایش فضای آموزشی در کشور

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: زمانی در کشور حدود ۱۹ میلیون دانش‌آموز تحصیل می‌کردند و سال ۷۴ و ۷۵ اوج جمعیت دانش آموزی کشور بودٍ، در حالی که این تعداد امروز به دو سوم کاهش یافته و از سوی دیگر نیز فضاهای آموزشی یک و نیم برابر شده است، لذا این کاهش جمعیت و افزایش فضا در ارتقای کیفیت اثر گذاشته است.

وی با تاکید بر این که ارتقای کیفیت آموزش در دستور کار وزارتخانه است، گفت: این ارتقاء بر اساس امکاناتی که در اختیار قرار می‌گیرد باید شکل بگیرد.

توزیع حدود ۱۳۰ میلیون جلد کتاب

فانی ادامه داد: امسال حدود ۱۳۰ میلیون جلد کتاب در ۱۳۵۰ عنوان توزیع کردیم و کتابهای سوم ابتدایی و هفتم جدیدالتالیف است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متناسب با این تغییرات آموزش معلمان نیز در دستور کار قرار گرفته و تنها کتاب درسی نیست که تالیف شده بلکه یک بسته آموزشی که شامل کتاب راهنمای معلم، سی دی و کتاب کار است در کنار کتابهای درسی تدوین و تالیف شده است.

هر ساله با توجه به تحولات دانش جهان، آموزش و پرورش اصلاحاتی را در کتابها انجام می‌دهد

وی اد امه داد: هر ساله با توجه به تحولات دانش جهان، آموزش و پرورش اصلاحاتی را در کتابها انجام می‌دهد و با توجه به این که نظام ۳ ۳ ۶ نیز در حال اجراست، تا پایان این طرح کتابها از وضعیت فعلی بسیار بهتر خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منصوري
بابا اين وزراي پير را عوض كنيد آقاي روحاني! اون از معاون شما كه ساعات كار را عوض ميكنه اينم از وزير آموزش و پرورش كه ميخواد تعطيلي پنجشنبه ها را برداره! بذاريد يه خورده مردم اضطراب و ناراحتي تحريم ها و گروني ها رو با ايام تعطيلاتشون بدر كنند