يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

خبر نيويورک‌تايمز درباره توييتر روحاني

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 308911
نیویورک تایمز با اشاره به پیام‌های صفحه توئیتر منتسب به رئیس جمهور کشورمان و نیز انتخاب تیم مذاکراتی هسته‌ای باتجربه افزود: اکنون باید دید اوباما برای مدیریت دشمنی اسرائیل و اکثریت اعضای کنگره چه میزان ریسک سیاسی را پذیرا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی با اشاره به پیام‌های منتشر شده در صفحه تویتری منتسب به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان و نیز تصمیم وی برای اعزام هیئت دیپلماتیک با تجربه‌ای به مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد اکنون باید دید دو کاخ سفید و تهران چه میزان شهامت برای حل ۳ دهه تنش را دارند.

نیویورک تایمز نوشت: شبکه‌های اجتماعی مومن نیستند اما برای دستیابی به درکی از رئیس جمهور جدید ایران مفید هستند. در صفحه تویتری که منتسب به حسن روحانی است از هنگام پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری پیام هایی ارسال می‌شود که می توان امیدوار شددولت جدید ایران برای حل و فصل اختلافات ایران با آمریکا و سایر قدرت های جهان، به ویژه در موضوع هسته ای جدی است.

در یکی از پیام‌های این صفحه آمده است:« ما خواهان تنش بیشتری نیستیم. هر دو ملت لازم است درباره آینده بیشتر فکر کنند& راه حل هایی برای موضوعات گذشته بیابند& مسائل را اصلاح کنند.» همچنین درباره موضوع هسته‌ای روحانی یا فرد دیگری به نام او در این صفحه نوشته:«برنامه ما شفاف است، با این همه می‌توانیم برای اینکه به دنیا نشان دهیم برنامه هسته‌ای مان در چارچوب قواعد بین المللی است گام‌های بیشتری برداریم.»

نیویورک تایمز افزود: این چشم انداز ظاهرا منطقی، پس از مواضع مقابله‌جویانه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور قبلی با چندین اقدام دیگر روحانی تقویت شده است. مهم ترین اقدام معنادار روحانی انتخاب محمد جواد ظریف برای تصدی پست وزرات خارجه است. علاوه بر تحصیل در آمریکا و فعالیت به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، دکتر ظریف در کانون چندین دور مذاکره محرمانه بین تهران و واشنگتن طی سه دهه اخیر بوده است. به نظر می رسد روحانی مسئولیت هدایت مذاکرات هسته‌ای با کشورهای گروه ۱+۵ را به شخص ظریف محول کند که این نیز پیام مهمی محسوب می شود.

این روزنامه آمریکایی نسب به گشایش فوری روابط دو کشور ابراز تردید کرد و افزود: البته ساده انگاری است که فکر کنیم حل و فصل بیش از ۳ دهه خصومت بین ایران و آمریکا به سرعت برطرف خواهد شد. طی سال‌های اخیر ایران در صدد ایجاد شکاف بین قدرت‌های جهانی و اجتناب از اعمال تحریم‌ها بوده است.

پرزیدنت روحانی یک سری پیام‌های قوی فرستاده است که مجموعه با تجربه‌ای از دیپلمات‌های خود را به میز مذاکرات هسته‌ای خواهد فرستاد. اکنون این سوال مطرح می شود که اوباما و روحانی چه میزان زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در نظر می‌گیرند؟ این دو رئیس جمهور تا چه حد ریسک سیاسی را پذیرا می‌شوند؟ اوباما برای مدیریت دشمنی اسرائیل و خصومت تعداد زیادی از اعضای کنگره نسبت به ایران چه میزان تن به ریسک سیاسی خواهد داد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *