سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

شهریور؛ نتایج آزمون کارشناسی ارشد

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 308897
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ چهارشنبه این هفته (شش شهریور) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.
به گزارش جهان، حسین توکلی در گفت وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: ثبت نام از پذیرفته شدگان این آزمون از روز شنبه ۹ شهریور آغاز خواهد شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امکان دارد بعضی از دانشگاهها تقویم ثبت نامی آنها با آنچه که سازمان سنجش اعلام کرده است متفاوت باشد لذا داوطلبان پذیرفته شده توصیه می شود به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه و از زمان تعیین ثبت نام مطلع شوند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: امسال ظرفیت پذیرش ۱۷ درصد افزایش دارد و حدود ۱۰۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.

توکلی گفت: در این آزمون نزدیک به نهصد هزار نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد ۳۶۳ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت صد هزار نفر قبول شدند.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر ۳۴ درصد از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد امسال پذیرفته شدند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: غیر از ظرفیت اعلام شده اخیراً دانشگاهها ظرفیت جدیدی را اعلام کردند که به احتمال زیاد در مهر امسال ظرفیت جدید (تکمیل ظرفیت) اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *