سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

پرواز حجاج به فرودگاه امام منتقل نمی‌شود

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 308725
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت: تاکنون درباره انتقال پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) به توافق نرسیده ایم.
به گزارش جهان، غلامرضا رضایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: به علت آماده نبودن زیرساخت ها در فرودگاه امام خمینی (ره) و نبود امکانات لازم، هنوز برای انتقال پرواز حجاج، تصمیمی گرفته نشده است.

وی با اشاره به این که امروز کارشناسان سازمان حج و زیارت از فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید میدانی کردند، اضافه کرد: نتیجه این بازدیدها این بود که تا نخستین روزهای پرواز زائران نمی توان امکانات لازم را در فرودگاه امام خمینی(ره) آماده کرد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: فرودگاه مهرآباد دارای سالن مجزا برای استقبال و بدرقه کنندگان؛ پلیس، گذرنامه و گمرک مستقل؛ سالن بار مستقل و سالن پذیرایی و نگهداری زائران درصورت تاخیر در پرواز است.

رضایی افزود: این امکانات به هیچ وجه در فرودگاه امام خمینی (ره) وجود ندارد اما اگر مسئولان این فرودگاه بتوانند در این چند روزه امکانات لازم را فراهم کنند، از انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام خمینی(ره) استقبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: البته فکر نمی کنم سالن مجزا در سال های آینده نیز آماده شود اما اگر بتوانیم پروازهای عمره را به تدریج به فرودگاه امام خمینی (ره) انتقال دهیم، مشکلات نیز به تدریج برطرف می شود و می توانیم برای انتقال پروازهای حج تمتع نیز برنامه ریزی کنیم.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به ارسال نامه ای به رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی حج گفت: آخرین تصمیم این است که اگر کارشناسان شورای عالی حج، تصمیم بگیرند که پرواز زائران حج به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود، این کار به طور حتم صورت خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنده تقریبا سالی یک بار به جهت مسئولیتی که در کاروانها دارم به عمره یا حج اعزام میشوم به سازمان حج پیشنهاد میکنم به هر زائر یا به هر خانواده هنگام رفتن به حج یا عمره یک فیش کاغذی تحویل دهند تا زائر آن را به یکی از نزدیکانش تحویل دهد و این فیش مجوز ورود یک اتومبیل با مستقبلین به محوطه مرکزی و ورود به سالن استقبال باشد بقیه مستقبلین باید بدانند که بهترین مکان استقبال از زائر در منزل یا تالار پذیرایی از زائرین است این اقدام باعث میشود هم ازدحام در فرودگاهها کاسته شده و مشکلش حل شود و هم هزینه و وقت مردم در راه بندان های اطراف فرودگاه هدر نرود .