جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

درباره‌ خرید و فروش آدم!

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 308537
اما برای این‌که میزان قانون‌فراری برخی از شهروندان برای‌تان مشخص شود، فهرستی از خریدوفروش‌های غیرمجاز را برای‌تان تهیه کرده‌ام! توجه داشته باشید که ممکن است با خواندن این فهرست شاخ دربیاورید!
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، همیشه گفته‌اند شهروند خوب، شهروند قانون‌مدار است، اما این روزها شهروندان به جای این که قانون‌مدار باشند، قانون‌فرار هستند!

می‌دانید که هر خریدوفروش باید قانونی باشد! مثلا خریدوفروش خانه قوانینی دارد که خانه باید طبق آن قوانین خریدوفروش شود. اما شهروندان قانون‌فرار این روزها همه چیز را می‌خرند و می‌فروشند و کاری هم به کار قانون ندارند! یعنی شما کافی است پول داشته باشید و اگر داشته باشید، هر چیزی را می‌توانید بخرید، حتا آدم را! بله، مثلا اگر شما به دنبال اطلاعاتی از یک آدم باشید تا زیرآبش را بزنید، کافی است در اطراف او یک آدم‌فروش پیدا کنید تا او در مقابل مقداری پول، آدم مورد نظر را به شما بفروشد. البته هستند کسانی که در ازای یک گونی سیب‌زمینی هم آدم می‌فروشند، ولی اغلب هزینه‌ی آدم‌فروشی کمی بالاست.

اما برای این‌که میزان قانون‌فراری برخی از شهروندان برای‌تان مشخص شود، فهرستی از خریدوفروش‌های غیرمجاز را برای‌تان تهیه کرده‌ام! توجه داشته باشید که ممکن است با خواندن این فهرست شاخ دربیاورید!

ایرانی‌ها این روزها:

کبد را می‌خرند و می‌فروشند!

کلیه را می‌خرند و می‌فروشند!

کشیک بیمارستان را می‌خرند و می‌فروشند!

مدرک تحصیلی را می‌خرند و می‌فروشند!

جواز نانوایی را می‌خرند و می‌فروشند!

جواز دکه‌ی مطبوعاتی را می‌خرند و می‌فروشند!

داروی نایاب را می‌خرند و می‌فروشند!

مجوز واردات خودروی لوکس را می‌خرند و می‌فروشند!

امتیاز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را می‌خرند و می‌فروشند!

نوبت جراحی را می‌خرند و می‌فروشند!

فیش حج را می‌خرند و می‌فروشند!

امتیاز وام را می‌خرند و می‌فروشند!

پایان‌نامه را می‌خرند و می‌فروشند!

امتیاز مسکن مهر را می‌خرند و می‌فروشند!

سهام عدالت را می‌خرند و می‌فروشند!

کارت سوخت را می‌خرند و می‌فروشند!

کد اقتصادی را می‌خرند و می‌فروشند!

ارز مرجع را می‌خرند و می‌فروشند!

و

کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را می‌خرند و می‌فروشند!

خریدوفروش فهرستی که خواندید، غیرقانونی است! بویژه خریدوفروش کودک! اصولا چون دوران ‌برده‌داری به پایان رسیده است، خریدوفروش انسان در تمام ممالک محروسه‌ و مترقی دنیا ممنوع است. البته گویا برخی هنوز در دوران باستان زندگی می‌کنند و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را معامله می‌کنند.

این فهرست کامل نیست، ولی همین فهرست هم آن‌قدر گسترده است که می‌تواند تعداد زیادی از شهروندان را در دایره‌ی قانون‌فراری قرار دهد!

باقی بقای‌تان!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *