دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

هک سایت سی‌ان‌ان و تایم از سوریه

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 306725
ارتش الکترونیک سوریه در صفحه توییتر خود از حمله به وب‌سایت شبکه «سی‌ان‌ان» و مجله آمریکایی «تایم» خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه واشنگتن‌پست روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که وب‌سایت این روزنامه هک شده است و گروهی از حامیان دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه مسئولیت این حمله الکترونیک را برعهده گرفتند.

در دیگر اخبار آمده است که سایت‌های شبکه‌های «سی ان ان» و روزنامه آمریکایی «تایم» نیز هک شده است.

«امیلیو گارسیا رویز» سردبیر «واشنگتن‌پست» در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۳۰ دقیقه در روز پنجشنبه هفته گذشته، خوانندگان روزنامه واشنگتن‌پست به سمت وب‌سایت ارتش الکترونیک سوریه هدایت می‌شدند.

ارتش الکترونیک سوریه در صفحه توییتر خبر داد ، به سایتهای«سی ان ان» و «تایم» نیز حمله کرده است. مسئولان امنیتی این خبرگزاریها نیز خبر حمله الکترونیک از خارج از محدوده سرورها را تایید کرده‌اند.

گارسیا رویز تصریح کرد که ارتش الکترونیک سوریه در یک پیام توییتری مدعی شده است که به بخش‌هایی از وب‌سایت روزنامه واشنگتن‌پست از طریق هک کردن شرکای تجاری این روزنامه دسترسی پیدا کرده است.

ارتش الکترونیک سوریه تا کنون توانسته به حساب کاربری آسوشیتدپرس، رویترز، نیویورک‌پست و چندین پایگاه خبری معتبر دیگر حمله کند.

ارتش الکترونیک سوریه از سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه شروع به کار کرده است.

اعضای ارتش الکترونیک سوریه ادعاها درباره وابستگی به دولت بشار اسد را نمی‌پذیرند و می‌گویند آنها مستقلانه گرد هم آمده‌اند تا با تحریف‌های خبری رسانه‌های غربی مقابله کنند.
برچسب ها: هک ، سایت ، سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *