شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

آمار نیویورک‌تایمز از تعداد تروریستهای داعش

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 446861
سرویس های اطلاعاتی آمریکا از ورود ۳۰ هزار تروریست خارجی به عراق و سوریه از سال ۲۰۱۱ به بعد و پیوستن اغلب آنها به گروه تروریستی داعش خبر می دهند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از نیویورک تایمز خبر داد، تعداد این افراد که اغلب آنها از کشورهای غربی هستند و گفته می شود که ۲۵۰ نفر از آمار اعلام شده نیز از آمریکا راهی عراق و سوریه شده اند، دو برابر آماری است که پیشتر سرویس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده بودند.

این گزارش بعد از آن منتشر می شود که در هفته های گذشته سرویس های اطلاعاتی آمریکا متهم به تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن تهدید داعش برای ایالات متحده شده بودند.

در بخشی از این گزارش همچنین به حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به مواضع داعش در عراق و سوریه نیز اشاره شده و آمده که این حملات نتوانسته اند جلوی نیرو گرفتن این گروه ترویستی از کشورهای غربی را بگیرند.

انتقال تروریست ها از کشورهای غربی به سوریه و عراق در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا در ظاهر هزینه ها و اقدامات زیادی را برای متوقف کردن این روند انجام داده اند. بر اساس گزارش نهادهای امنیتی یکی از بزرگترین تهدیدهای پیش روی غرب در سال های آینده بازگشت تروریست های سفر کرده به عراق و سوریه به زادگاهشان در اروپا و آمریکاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *