شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سفیر قطر قاهره را ترک کرد

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 306666
در پی تشدید درگیری‌ها در مصر، سفیر قطر در ساعات پایانی شب گذشته فرودگاه قاهره را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد.
به گزارش جهان،تسنیم به نقل از المصری الیوم نوشت: محمد مرسی سفیر قطر در قاهره شب گذشته به منظور رایزنی درباره حوادث مصر، به کشورش بازگشت و این در حالی است که پیش از وی نیز سفیر ترکیه قاهره را ترک کرده بود.

منابع فرودگاه قاهره گفتند که سفیر قطر با یک هواپیمایی مصری به مقصد دوحه، قاهره را ترک کرد و این در حالی بود که «حسین عونی بوتسالی» سفیر ترکیه در قاهره نیز پیش از وی با یک هواپیمای ترکی به مقصد استانبول، قاهره را ترک کرد.

نیروهای پلیس مصر روز چهارشنبه دو عملیات علیه تحصن‌کنندگان در میدان رابعه العدویه در قاهره و میدان النهضه در الجیزه انجام دادند که در پی آن درگیری‌های خشونت‌آمیزی در چند استان رخ داد و پس از آن دولت وضعیت اضطراری و منع آمد و شد اعلام کرد.

در این حوادث حدود ۶۰۰ مصری کشته و هزاران نفر نیز زخمی شدند که این حملات نیروهای امنیتی علیه هواداران مرسی واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشت و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی و حتی غربی این اقدام ارتش مصر را محکوم کردند.

این در حالی است که بسیاری از کشورها نیز سفرای مصر را احضار و نسبت به حوادث مصر ابراز نگرانی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *