شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

فراخوان یهودیان برای‌حمله به مسجدالاقصی

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 304756
بیش از ۲۰ جنبش و جریان تندرو یهودی با دادن فراخوانی از یهودیان سرزمین های اشغالی دعوت کردند تا امروز چهارشنبه مقابل مسجد الاقصی در قدس اشغالی تظاهرات کنند و این مسجد را تصرف کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار نوشت: جنبش‌ها و سازمان‌های یهودی فعال در معبد دروغین سلیمان با دادن فراخوانی از یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی خواستند تا امروز چهارشنبه مقابل درب‌های مسجد الاقصی تجمع کرده و خواستار آزادی ورود یهودیان به مسجد الاقصی شوند.

به گفته سازمان‌ها و موسسات یهودی قرار است، این تظاهرات از «باب المغاربة» در نزدیکی دیوار «البراق» در ساعت ۷:۳۰ به وقت محلی برگزار شود و یهودیان افراطی بعد از دور زدن مسجد الاقصی بار دیگر در نقطه اولیه آغاز تظاهرات یعنی «باب المغاربة» تجمع می‌کنند تا به نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی فشار آورند که به آنها اجازه دهند تا از تمام درب‌ها مسجد الاقصی را به تصرف خود درآورند.

گفته می‌شود، شماری از بزرگ‌ترین خاخام‌های تندرو یهودی که معتقد به معبد کذایی سلیمان و طرح تقسیم مسجد الاقصی هستند، در کنار سیاستمداران و رجال دینی یهود در این تجمع شرکت خواهند کرد.

از برجسته‌ترین شرکت کننده در این تجمع می‌توان از «یسرائیل ارائیل» و «یهودا گلیک»، خاخام تندرو صهیونیست و موسس اندیشکده هیکل سوم و «موشه فیگلین» نایب رئیس کنست و تعدادی از روزنامه‌نگاران و اعضای حزب راست‌گرای لیکود اشاره کرد.

این فراخوان این‌بار تنها از سوی «جنبش بازگشت به کوه هیکل» داده نشده، بلکه فراخوان مشترکی از سوی ۲۰ سازمان و جنبش صهیونیستی منادی معبد کذایی سلیمان است.

اتحادیه سازمان‌های معبد کذایی سلیمان با ارسال نامه‌ای به پلیس و وزیر امنیت عمومی و رئیس کمیسیون داخلی کنست رژیم صهیونیستی مدعی شدند که دستگاه پلیس این رژیم به نفع مسلمانان عمل می‌کند و در قبال هتک حرمت کوه «هیکل» از سوی مسلمانان واکنشی نشان نمی‌دهد.

این اتحادیه از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته است، فورا به حضور مسمانان در مسجد الاقصی پایان دهد و زمانی‌که یهود در این مسجد هستند، مانع حضور آنها شود. همچنین از آوردن خوراکی و نوشیدنی به مسجد الاقصی توسط مسلمانان خودداری شود، چون این امر حرمت کوه هیکل را از بین می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *