جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

واکنش امریکا به اظهارات دیروز روحانی

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 304624
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تحلیف رئیس‌جمهور جدید در ایران را فرصتی برای تسریع در رفع دغدغه‌های جهانی توصیف کرده و می‌گوید واشنگتن در انتظار گام‌های معتبر ایران است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تحلیف «حسن روحانی» رئیس‌جمهور جدید ایران را فرصتی برای تسریع روند حرکت برای رفع نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای توصیف کرد و گفت منتظر اقدامات ایران در این زمینه است.

«جن پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت تحلیف رئیس‌‌جمهور جدید، «فرصتی است برای ایران تا برای رفع نگرانی عمیق جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای سریع‌تر گام بردارد».

وی افزود: گام‌هایی وجود دارد که ایران باید در جهت عمل به تعهدات بین‌المللی و یافتن راهکاری مسالمت‌آمیز برای این موضوع بردارد. توپ در زمین آن‌هاست.

پساکی در پاسخ به سوالی در مورد واکنش آمریکا به اظهارات امروز «حسن روحانی» مبنی بر آمادگی ایران برای ورود به مذاکراتی «جدی و واقعی»، گفت «ما می‌خواهیم ایران گام‌هایی معتبر» برای رفع نگرانی‌ها در مورد ماهیت برنامه هسته‌ای بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *