سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱

استخدام‌ها با هماهنگی رییس‌جمهور بود

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 303994
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره‌ی استخدام‌های گسترده و بدون فراخوان عمومی که در چند هفته‌ پایانی دولت دهم در این سازمان انجام شد، تصریح کرد: این کار طبق مصوبه‌ دولت و با هماهنگی معاونت توسعه‌ مدیریت و سرمایه‌ی انسانی ریاست جمهوری انجام شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدشریف ملک‌زاده در حاشیه‌ی مراسم رونمایی از «منشور مدیریت علوی و آیین انتصاب دولت‌مردان بر پایه فرامین حضرت علی (ع) به مالک اشتر» در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که چقدر انتصاب‌هایی که به‌تازگی انجام شده، مطابق با منشور مدیریت علوی بوده است؟ گفت: ما تا توانستیم در حوزه‌ی انتصاب معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی آنچه را که باید لحاظ می‌شد، رعایت کردیم. حالا از این به بعد، براساس منشور مدیریت علوی تمام زوایای یک مدیر را براساس مسائل اسلامی و اعتقادی لحاظ می‌کنیم. این اتفاق نه‌تنها در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بلکه در تمام سطوح کشور باید رخ دهد.

شکایت کارمندان سازمان به دیوان عدالت اداری

معاون رییس‌جمهور همچنین درباره‌ی اعتراض بسیاری از کارمندان این سازمان نسبت به برگزاری آزمون‌های استخدامی اخیر و شکایت آن‌ها به دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: در جریان شکایت به دیوان عدالت اداری نیستم، ولی این کار (برگزاری آزمون‌های استخدامی) موضوعی بوده است که معاونان این سازمان با توجه به سوابق خدمتی و مدیریتی کارشناسان، برای انجام آن اقدام کردند و توسط معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی این سازمان انجام شد.

او ادامه داد: این اتفاق صد درصد براساس وظایف معاونان بوده و افرادی با توجه به سوابق خدمتی معرفی شدند، مثلا یک نفر ۱۱ تا ۱۵ سال به‌شکل قراردادی کار می‌کرد، چنین افرادی براساس آیتم‌های معاونت‌ها و اداره‌ی امور اداری و معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی، به آزمون‌های استخدامی معرفی شدند.

ملک‌زاده پس از تذکر یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آزمون‌های استخدامی یادشده بدون دادن فراخوان برگزار شده‌اند، بیان کرد: معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی این سازمان با دکتر الهام، معاون توسعه‌ی مدیریت و سرمایه‌ی انسانی ریاست جمهوری، هماهنگی کرده است تا کسانی که سابقه داشتند، کارشناس بودند و ۱۴ تا ۱۵ سال قراردادی کار کرده‌اند، برای این استخدام‌ها در نظر گرفته شوند.

او تأکید کرد: صد درصد مطمئنا باشید، معاونان ما افرادی را که معرفی کرده‌اند براساس یک اصول و مبانی بوده و این‌طور نبوده است که کسی با شش‌ماه سابقه‌ی کاری برای آزمون معرفی شده باشد. از سوی دیگر، این یک آزمون بود و خیلی از افراد نمره‌ی قبولی نیاوردند.

ملک‌زاده همچنین درباره‌ی این‌که این استخدام‌ها طبق طرح «مهرآفرین» دولت بوده است، گفت: این کار براساس مجوزی بوده که دولت و دکتر الهام به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دادند و ما طبق آن اقدام کردیم، سهمیه‌ای را به این سازمان دادند و طبق اولویت‌بندی‌هایی که در معاونت‌ها و معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی این سازمان انجام شد، این افراد معرفی شدند.

استخدام ۲۰ نفر در زادگاه ملک‌زاده


او همچنین صحت این موضوع را که ۲۰ نفر در شهرستان زابل (شهری که زادگاه ملک‌زاده است) استخدام شده‌اند، تأیید کرد و افزود: چون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان نوپا است و سیستان و بلوچستان را نیز دو اداره کل کرده‌ایم، تصمیم گرفتیم نیروهایی را در اداره کل منطقه‌ی سیستان جذب کنیم که این کار توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با تأیید معاونت توسعه‌ی مدیریت و سرمایه‌ی انسانی ریاست جمهوری انجام شد.

وی اظهار کرد: سهمیه‌ای به استان سیستان و بلوچستان داده شد تا نیرو جذب کنند که تعداد آن کمتر از ۲۰ نفر است.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین درباره‌ی تذکر اکبر ترکان - نماینده‌ی روحانی برای انتقال دولت - مبنی بر ملغی شدن مصوبات و تصمیمات دولت دهم پس از ۲۴ خردادماه که بار قانونی داشته باشند، افزود: هرچه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده‌ایم قانونی، منطقی و مستند بوده و هیچ کاری نکرده‌ایم که بار قانونی برای دولت داشته باشد، قطعا و یقینا دولتی که کار خود را شروع کرده است، از طرح‌های ما در سازمان حمایت می‌کند. این حمایت‌، حمایت از پرسنل و کارشناسان زحمت‌کش سازمان است.

میلیاردها تومان پول نیاز داشتیم

ملک‌زاده همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا طرح و کاری بوده است که فرصت نکرده باشید در این مدت انجام دهید؟ گفت: نصب دوربین در تمام محوطه‌ها و بناهای تاریخی، یکی از طرح‌های اساسی بود که براساس آن، سیستم مرکزی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد می‌شد تا تمام محوطه‌ها و بناهای تاریخی رصد شوند.

او انجام نشدن این طرح را به کمبود بودجه مربوط دانست و افزود: برای این کار، میلیاردها تومان پول نیاز داشتیم.

فعلا در خدمت شما هستم


رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که پس از این سازمان به کجا می‌روید؟ گفت: فعلا در خدمت شما هستم، هر تصمیمی که آقای روحانی بگیرد، در خدمتم.

او درباره‌ی این‌که آیا قرار است به دانشگاه ایرانیان برود‌؟ پاسخ داد: فعلا کسی در این‌باره با من صحبت نکرده است. من ۱۰ سال است که به‌عنوان استادیار در دانشگاه‌های کشور «مدیریت» تدریس می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از آقای دکتر روحانی تقاضا میشود لطفا پیگیری فرمایند چرا در وزارت امور خارجه نیروهایی که هنوز مذرکشان را نگرفتند در بدو ورود استخدام رسمی آزمایشی شدند با قابلیتهای خیلی کم . ولی نیروهای قدیمی با سابقه بیش از 10 سال هنوز قراردادی اند.