جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

زندانیان فراری عراق به النصره پیوستند!

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 302616
کمیته حقیقت یاب عراق در قضیه فرار زندانیان این کشور اعلام کرد صد زندانی فراری از زندانهای عراق به گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره پیوسته اند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: کمیته حقیقت یاب پارلمانی عراق در قضیه حمله به زندان ها اعلام کرد که ۱۰۰ زندانی فراری از زندان های عراق از جمله ابوغریب و التاجی به سوریه فرار کرده اند و به گروه تروریستی جبهه النصره پیوسته اند.

مظهر الجنابی عضو کمیته مذکور اظهار داشت: دستگاه های امنیتی مکلف به تامین امنیت زندان ها هفت بار هشدارهای گروه های مختلف نسبت به حمله قریب الوقوع به زندان های عراق را دریافت کردند، اما بدون دلیل این هشدارها را نادیده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که دستگاه های اطلاعاتی عراق وقوع حمله به زندان های این کشور را پیش بینی می کردند و به طرف های دولتی ذیربط آن را ابلاغ کرده بودند.

گفتنی است هفته گذشته افراد مسلح وابسته به القاعده به زندان های ابوغریب و التاجی در بغداد حمله کردند و با آتش سوزی زمینه فرار حدود ۵۰۰ زندانی را فراهم کردند. برخی از این زندانیان پس از فرار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *