دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آغازبه كارتلویزیون اینترنتی مسجد جمکران

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 302474
مدیر واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران از آغاز به کار تلویزیون اینترنتی این مکان مقدس با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران خبر داد.
به گزارش جهان، امیر افضلی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن اعلام خبر آغاز به کار تلویزیون اینترنتی مسجد مقدس جمکران به تشریح چگونگی راه‌اندازی آن پرداخت و اظهار داشت: یکی از آرزوهای چند ساله مسجد این بود که بتواند از تلویزیون اینترنتی به عنوان بستری برای نشر معارف اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ ناب مهدوی بهره برده و ارتباط بیشتری با کاربران این سایت برقرار کند.

وی ادامه داد: این مهم به دلیل اشکالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین عدم دسترسی به اینترنت مناسب با توجه به دور بودن جمکران از محدودی شهری و خدمات ISP متوقف مانده بود.

مدیر واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران اذعان داشت: در سال‌های اخیر سعی کردیم این نیازها را برطرف کنیم و در قدم اول توانستیم تصویر زنده مسجد را که در سال ۸۱ برای نخستین‌بار بین مراکز شیعی در سایت قرار داده بودیم احیا و بازپخش کنیم.

افضلی متذکر شد: پس از راه‌اندازی کامل تصویر زنده و گذر از مراحل پخش آزمایشی بستر کار برای راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی مهیا شد.

لازم به ذکر است تلویزیون اینترنتی تعریف گسترده‌ای دارد که ما سعی داریم بخشی از آن که شامل دو سر شاخه اصلی است را در آدرس tv.jamkaran.ir ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این دو سر شاخه یکی امکان پخش زنده مراسم و برنامه‌های این مکان مقدس است و دوم آرشیو دیجیتال برنامه‌ها که قابلیت دسترسی برای کاربران را دارد. تصویر زنده مراسم و برنامه‌های مسجد هم اکنون با همکاری مرکز امور رسانه روابط عمومی مسجد مقدس جمکران در دسترس کاربران قرار دارد و در ادامه نیز سعی شده برنامه‌های متوالی هفتگی در تایم‌های کوتاه به صورت زنده با حضور کارشناسان علوم دینی و مهدوی با موضوع پاسخگویی به شبهات و سوالات علاقمندان پخش شود.

مدیر واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران در پایان با اشاره به اینکه این حرکت در حال حاضر فاز اول و آزمایشی خود را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: طبیعی است که ارائه خدمات در حال حاضر برای تعداد افراد به صورت همزمان محدود است ولی با گذر زمان و استقبال کاربران سعی می‌کنیم با افزایش پهنای باند دسترسی تعداد بیشتری از علاقمندان فراهم آوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *