پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

نظر آیت الله سبحانی درباره مسجد جمکران

حضور در جمکران تحولی فکری در زائران ایجاد می‌کند
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب: 331391
یکی از مراجع تقلید گفت: زائران مختلفی از شهرها و کشورهای گوناگون به جمکران می‌آیند که این امر تحولی فکری در آنها ایجاد می‌کند و این سرمایه معنوی بزرگی برای تشیع است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی در جمع تولیت و مدیران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این مکان از دو نظر حائز اهمیت است اظهار داشت: جمکران مسجدی است که نماز یعنی عبادت سر تا پا توحید در آن اقامه می‌شود؛ جمکران پیش از آنکه خانه امام باشد خانه خداست.

او افزود: مسلمانان در مسجد مقدس جمکران به عبادت خدا می‌پردازند؛ عملی که در این مکان مقدس صورت می‌گیرد مظهر توحید در عبادت و استعانت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تنها معبود حقیقی خداوند متعال است خاطرنشان کرد: توجه به این مسأله اهمیت فراوانی دارد.

او ادامه داد: علاوه بر این مسجد مقدس جمکران موعود عالم هستی را به یاد نمازگزاران می‌آورد؛ بنابر این تشرف به جمکران یاد و نام امام عصر(عج) را زنده ساخته و توجه به ایشان را افزایش می‌دهد؛ تشویق مردم به نماز خواندن در جمکران در حقیقت دعوت به یاد امام زمان(عج) است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه بر اساس روایتی از رسول گرامی اسلام(ص)، افضل اعمال انتظار فرج است گفت: بنابراین نباید از این حقیقت غفلت کنیم که جمکران دارای دو امتیاز توحید و یاد امام عصر(عج) است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم به معنای «اللهم عجل لولیک الفرج» اشاره کرد و بیان داشت: فعلیت امامت بسته به امام عصر(عج) است و ما با گفتن این جمله و حضور در جمکران به یاد ایشان خواهیم بود.

او تصریح کرد: از همه شهرها و کشورها به جمکران می‌آیند و پس از اقامه نماز در این مکان مقدس تحولی فکری در آنها ایجاد می‌شود که این امر سرمایه معنوی بزرگی به شمار می‌رود؛ برای دعوت جوانان به خیر و نیکی و دور ساختن آنها از گناه و فساد می‌توان از ظرفیت جمکران استفاده کرد.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: می‌توان جزوه‌هایی به زبان‌های مختلف شامل تاریخچه مسجد و عقاید تشیع، ویژه زائران خارجی تدوین و در میان آنها توزیع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایا به ما لیاقت یاری امام زمان عج را عنایت فرما