پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اعتدال تعریف نشود به سرنوشت اصلاحات دچار می‌شود

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 302212
دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور با تأکید بر این که اگر حدود و چارچوب شعار اعتدال مشخص نشود مورد سوء استفاده دشمنان قرار خواهد گرفت، گفت: در دولت آقای خاتمی نیز به همین دلیل از شعار اصلاحات سوء استفاده شد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت و گو با رسا با اشاره به مهم ترین شعار انتخاباتی رییس جمهور منتخب (اعتدال) اظهار داشت: این شعار موجب جلب توجه عمومی شد؛ اعتدال در هر زمینه معنای خاص خود را دارد؛ امروز یکی از مهم ترین کارهای آقای روحانی این است که موضوع اعتدال را تعریف کند.

وی افزود: آقای خاتمی نیز شعار اصلاحات سر داد؛ اعتدال و اصلاحات شعارهایی دلچسب و مورد قبول است که مردم نسبت به آنها اقبال می کنند، اگر تعریف جامع و مانعی از این اصطلاحات نداشته باشیم و حدودش تعریف نشود سرنوشت شومی پیدا می کند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خاتمی در اواخر دولت خود اعلام کرد هنوز تعریف جامعی از اصلاحات ارائه نداده ایم، به همین دلیل تحت عنوان شعار اصلاحات دشمنان و مخالفان نظام به عقده گشایی پرداختند و ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی را محل تاخت و تاز خود قرار دادند.

حجت الاسلام ذوالنور بروز عقده گشایی دشمنان نسبت به اصل اسلام، فرهنگ، آموزهای دینی، اسلامی، اصول و ارزش های انقلابی در دوران اصلاحات را ناشی از عدم تعریف کامل و مشخص از معنای این شعار از سوی خاتمی و اطرافیان وی عنوان کرد و ابراز داشت: آنها در پوشش اصلاحات به براندازی و تخریب اعتقادات و باورهای مردم پرداختند.

سوء استفاده از شعار فریبنده اصلاحات با نقشه قبلی بود

وی ادامه داد: این اتفاق از روی غفلت نبود بلکه شاید تعمدی در کار بود که یک شعار دلچسب، فریبنده و پرجاذبه را ارائه دهند و در پوشش آن اهداف نامناسبی را تعقیب کنند و متأسفانه همین اتفاق افتاد.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی به رییس جمهور منتخب توصیه کرد از تجربه گذشته استفاده کند و گفت: اگر کسی بخواهد از این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کند نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشد؛ آقای روحانی می تواند از این تجربه درس بگیرد؛ در اولین قدم باید تعریف جامع و مانعی از اعتدال ارائه دهد و حدود، شاخص ها، چارچوب و ویژگی های آن را مشخص کند.

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: اگر روحانی این چارچوب ها را مشخص نکند ممکن است زمانی با خبر شود که عرصه از دستش خارج شده و زمانی برای جبران ندارد و گروه ها و جریانات مختلف سیاسی از طریق سهم خواهی، فشار، لابی و از طرق نامحسوس اعتقاد و نظر خود و اطرافیان شان را که احتمالا معیارها و شاخص های اعتدال را نداشته باشند در دولت نفوذ دهند.

جریان های افراطی فتنه و اصلاحات درصدد نفوذ در کابینه دولت جدید هستند


وی نسبت به نفوذ جریانات افراطی در کابینه دولت هشدار داد و گفت: اطلاعات، شنیده ها و گفته های فراوانی وجود دارد که جریان های افراطی فتنه، اصلاحات و گروه های مختلف سیاسی به دنبال پیدا کردن راه ورود و نفوذ در کابینه هستند تا زمینه به قدرت رسیدن در آینده را با این سرپل ها فراهم کنند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه درسپاه تصریح کرد: حداقل اعتدال این است که کسی در فتنه دخالت نداشته، آرم و برچسب فتنه بر پیشانی اش نداشته باشد و با اصول، آرمان ها و چارچوب های نظام دینی تعارض نداشته باشد.

حجت الاسلام ذوالنور به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسؤولان نظام اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند شاخص، معیار و چارچوب ما نظرات امام(ره) است؛ اگر کسی بخواهد در نظام اسلامی مسؤولیت و مدیریتی داشته باشد و در این زمینه ایفای نقش کند حداقل باید به آرمان های امام(ره)، انقلاب و خط ناب و اصول ایشان پایبند باشد.

وی ولایت مطلقه فقیه را شاه بیت فرمایشات امام(ره) و برجسته ترین ویژگی خط امام(ره) دانست و بیان داشت: کسی که می خواهد جزو کارگزاران نظام باشد باید نسبت به این اصل پایبند باشد، ارزش ها و اصول پذیرفته نظام را باور کند، فاصله خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و با جریان فتنه، برانداز و معارض مشخص کند.

استفاده از ایادی فتنه در کابینه موجب بی اعتمادی مردم می شود


دبیرکل کنگره شهدای روحانی افزود: کسانی که در این زمینه پرونده روشن و مناسبی نداشته و ابهاماتی دارند و گذشته آنها نشان می دهد که در این عرصه ها تبرئه نمی شوند اگر وارد کابینه شوند اساس شعار آقای روحانی و صداقتش زیر سؤال می رود؛ از خدا می خواهیم چنین اتفاقی نیفتد زیرا اگر صداقت، قول و عمل با هم تفاوت داشته باشد بی اعتمادی حاکم خواهد شد.

این فعال سیاسی موقعیت روحانی را بسیار خطیر دانست و گفت: خاتمی و احمدی نژاد رأی بالایی داشتند و درصد آرای آنها نسبت به مجموع آرا بسیار بالا بود و پشتیبانی محکم تری نسبت به آقای روحانی داشتند؛ رییس جمهور منتخب باید توجه داشته باشد که ایشان نصف آرا به اضافه کمتر از نیم درصد را آوردند بنابراین لب مرز هستند.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: عملکرد آقای روحانی باید به شکلی باشد که وفای به وعده ها که اولین آنها صداقت و عدالت بود در معرفی کابینه اش تجلی پیدا کند؛ اگر در همین گام اول خدایی ناکرده عدول از شعارها مشاهده و خلاف قولی دیده شود آن اعتمادی که پشتوانه اصلی ایشان بود ممکن است مخدوش شود.

وی با توجه به حساسیت رأی آقای روحانی موقعیت خاص وی و شرایطی که کشور ما دارد، گفت: در این موقعیت بیش از هر چیز باید آقای روحانی به وعده های خود پایبندی نشان دهد؛ طبیعتا مردم ما و جریانات سیاسی ای که در دایره نظام و انقلاب حرکت می کنند و آرمان ها و اصول نظام را قبول دارند، چه چپ و چه راست، اصول گرا یا اصلاح طلب زمانی که صداقت و ادای عهد ایشان را ببینند باید حمایت، پشتیبانی و همراهی کنند.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی با تأکید بر این که اگر رییس جمهور منتخب در چارچوب تحقق وعده هایش حرکت کند وظیفه همگان حمایت از وی است، ابراز داشت: پیروزی رییس جمهور منتخب یعنی حل مشکلات مردم و مملکت، یعنی ادامه و تسریع در روند پیشرفت کشور و آن چیزی است که همه ما از خدا می خواهیم اتفاق بیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *