يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

دستمال‌های‌کاغذی‌ هم رژیم می‌گیرند

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 301526
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد ایلام گفت: مشاهده شده است که در برخی از موارد، تعداد برگه‌های دستمال کاغذی موجود در بسته، با تعداد درج شده بر روی بسته‌ها متفاوت است.
به گزارش جهان، مهناز همتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه دستمال کاغذی محصولی پرمصرف است، کارشناسان این اداره کل بازرسی ضربتی از مراکز فروش، عرضه و توزیع این محصول در سطح استان را آغاز کردند.

وی ادامه داد: فرآورده‌های دستمال کاغذی از نظر اندازه‌گیری و کنترل وزن و حجم، در آزمایشگاه‌های استاندارد مورد آزمون قرار گرفته‌اند که در برخی از موارد، تعداد برگه‌های دستمال کاغذی موجود در بسته، با تعداد درج شده بر روی بسته‌ها متفاوت است.

رییس اداره‌ی نظارت بر اجرای استاندارد با بیان اینکه طرح ویژه بازرسی و نظارت برای مبارزه با تخلف‌های مربوط به کم‌فروشی از ابتدای تیر آغاز شده و هم‌اکنون ادامه دارد، گفت: در این طرح، با تولید و فروش هرگونه کالای غیراستاندارد و بی‌کیفیت که سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، برخورد خواهد شد و واحدهای تولیدی و صنفی که اقدام به کم فروشی کنند، از طریق مراجع قضایی با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

همتی ادامه داد: از آن جا که یکی از اساسی‌ترین حقوق مربوط به مصرف کنندگان، رضایت آن‌ها از کمیت، کیفیت و استاندارد بودن کالاها است، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، طرح برخورد با کم فروشی، افت‌ کیفیت و کمیت مواد ترکیبی کالاهای بسته بندی به سراسر کشور ابلاغ شده و در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح نظارتی، کارشناسان سازمان استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و اداره کل تعزیرات حکومتی مشارکت دارند.

رییس اداره‌ی نظارت بر اجرای استاندارد استان تصریح کرد: گزارش‌های مربوط به کم‌فروشی و کاهش وزن کالا پیگیری و از طریق تعزیرات حکومتی به استان تولید کننده گزارش داده می‌شود.

همتی ضمن هشدار به تولیدکنندگانی که وزن کالای خود را کاهش دهند از شهروندان ایلامی تقاضا کرد: هنگام خرید کالا، علاوه بر توجه به نشان استاندارد، به تاریخ تولید و انقضا و نیز وزن ذکر شده بر روی بسته بندی توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درتمام كشورهاي اروپايي و شرق آسيا دستمالهاي توالت بسيار نازكند و لي متاسفانه در ايران چندين لايه اند. لطفا در اين مورد هم ورود نماييد