دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سرکرده تروریستها در شمال سوریه به دام افتاد

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 300770
درگیری کردهای سوریه با عناصر گروه موسوم به "دولت عراق و شام" در پی به دام افتادن سرکرده این گروه تروریستی در شهر "تل ابیض" در شمال سوریه شدت گرفت.
به گزارش جهان به نقل از العالم، در پی به دام افتادن سرکرده گروه "دولت عراق و شام" و شماری از زیردستان او در شهر "تل ابیض" درگیری های شدیدی بین کردهای این منطقه و عناصر این گروه تروریستی آغاز شده است.

منابع خبری از ادامه این درگیری ها در مناطق مختلف شهر تل ابیض خبر داده اند. در جریان این درگیری ها تا کنون ۲ تن از تروریستها کشته و چندین نفر از طرفین مجروح شده اند.

کردهای سوریه طی روزهای اخیر شهر مرزی "رأس العین" در استان "حسکه" را از وجود گروه های مسلح القاعده پاکسازی کرده و سلاح های آنان را به غنیمت گرفته اند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه ای اذعان کرده است: اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام هنگام بمب گذاری مدرسه ای که مقر یک حزب کُرد در شهر تل ابیض بود، دستگیر شدند سپس درگیری های سنگینی آغاز شد که به چند منطقه این شهر کشیده شد و کردهای مسلح دیگری نیز در داخل و اطراف شهر مستقر شدند .
اکثر جمعیت استان حسکه در شمال شرق سوریه کُرد هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *