يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

مرسي ديگر به حكومت باز نمي‌گردد

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 300616
كمال الهلباوي يكي از اعضاي برجسته اخوان المسلمين با اشاره به اينكه "محمد مرسي" بارديگر به حكومت بازنمي‌گردد آنچه را كه در مصر به عنوان كودتاي نظامي خوانده مي شود را رد كرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "كمال الهلباوي" يكي از اعضاي برجسته اخوان المسلمين وسخنگوي سابق اين جمعيت در كشورهاي غربي در مصاحبه با روزنامه "الشرق الاوسط" با اشاره به اينكه "محمد مرسي" بارديگر به حكومت بازنمي‌گردد آنچه را كه در مصر به عنوان كودتاي نظامي خوانده مي شود را رد كرد.

وي در ادامه اظهار داشت:ارتش مصر در روز ۳۰ ژوئن به نداي بيش از ۳۰ ميليون شهروند اين كشور كه به ميادين آمده بودند پاسخ داد.

الهلباوي در بخش ديگري ازمصاحبه خود با ابراز نارضايتي شديد خود از تبادل اتهامات بين اهل سنت وشيعيان مصر از انحراف رهبران اخوان المسلمين از آرمان هاي شيخ حسن البنا "موسس جمعيت اخوان المسلمين" خبر داد.

اين عضو برجسته اخوان المسلمين همچنين درخصوص حوادث روز ۳۰ ژوئن در مصر اظهار داشت:توقع داشتم ارتش مصر در ماه مارس گذشته وارد ميدان شود وهمچنين سناريو بدتري براي اين حادثه پيش بيني كرده بودم همانطوريكه صحراي سينا در شرايط كنوني شاهد آن است.

وي در ادامه با بيان اينكه ارتش تنها نهادي است كه توانايي برقراري امنيت در مصر است اضافه كرد:من نسبت به شكل گيري سناريوهاي گذشته كه به مداخله آمريكا در مصر منجر شده بود هشدار دادم.

الهلباوي همچنين اشغال عراق و افغانستان وتخريب سوريه را از پيامدهاي مداخله آمريكا در مسائل برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *