چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

نقاط مثبت احمدی نژاد مورد توجه قرار گیرد

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 299183
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن مطرح کردن نقاط ضعف و قوت دولت فعلی، گفت: آقای روحانی با بررسی این کارها از نکات مثبت آن استفاده و از نقاط ضعف به دور باشد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا در تبیین نقاط قوت دولت احمدی نژاد، اظهار داشت: آقای روحانی نقاط قوت و ضعف دولت پیشین را بررسی کند تا بتواند از نکات مثبت آن استفاده و از نقاط ضعف به دور باشد؛ این دولت فعال و کاری است و به ویژه در بحث انرژی هسته ای به خوبی عمل کرد.

وی افزود: بحث هدفمندی یارانه ها، ساخت و سازها، توسعه دانشگاه ها و ورزشگاه ها، ازجمله کارهای خوب این دولت بود؛ سفرهای استانی نیز از جمله کارهایی است که در دولت های گذشته مشاهده نمی شد، دولت با این سفرها از نزدیک با مشکلات مردم هر استان آشنا شد.

مدیرحوزه علمیه همدان پروژه عظیم مسکن مهر را به عنوان یکی از نقاط قوت عملکرد دولت احمدی نژاد دانست و گفت: البته این طرح مشکلاتی هم داشت از جمله این که با آپارتمان نشینی مردم به سمت فرهنگ غرب سوق داده می شوند، پارک هایی که در کنار مجتمع ها احداث شده محل اختلاط دخترها و پسرها شده است؛ اگر امکان داشت در مساحت کوچکی برای هر خانه حیاط و باغچه ای تعبیه می شد این آسیب ها کمتر بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با بیان این که به دلیل شعارهایی که این دولت در پشتیبانی از انقلاب، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب داد مورد اعتماد مردم قرار گرفت و رأی بالایی آورد، ابراز داشت: متأسفانه از این ظرفیت به طور کامل و آن گونه که رهبر معظم انقلاب و حوزه های علمیه انتظار داشتند استفاده نشد.

منشاء همه نقاط ضعف دولت احمدی نژاد فاصله گرفتن از رهبری بود

وی مهم ترین نقطه ضعف دولت را فاصله گرفتن از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: اوج آن هم در یازده روز خانه نشینی رییس جمهور بود که عملا حاضر نشدند در همه مسائل قدم جای قدم های رهبر معظم انقلاب بگذارند؛ از همین جا نقاط ضعف یکی پس از دیگری خود را نشان دادند و به نظر بنده همه ضعف های دولت ناشی از همین مورد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امیدواریم دولت بعدی نسبت به این موضوع توجه کامل داشته باشد که خدایی ناکرده کوچکترین فاصله ای با رهبر معظم انقلاب نداشته باشند که این هم به ضرر کشور و هم به ضرر خودشان است.

مدیر حوزه های علمیه همدان مسأله بی اعتنایی به حجاب را از نقاط بسیار تاریک کارنامه دولت فعلی دانست و گفت: نشریه خاتون از جمله کارهای آنها در این زمینه بود که روی آن پافشاری داشتند و از آن دفاع می کردند؛ در بحث امر به معروف و نهی از منکر دولت نظرش این بود که تنها با منکرهای گروهی باید برخورد داشت و از منکرهای فردی باید چشم پوشی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به این که مردم متدین ما برای اجرای احکام دین انقلاب کرده اند، افزود: برخی کارهایی که دولت انجام داد اشتباه بود و اینها آرام آرام مشخص شد؛ دولت در طرح تفکیک دختران و پسران در دانشگاه ها که برای پیشرفت کشور نافع بود صریحا ممانعت کرد و جلوی اجرای آن را گرفت؛ پیشنهاد کردند که ورزشگاه ها مختلط شود که اگر این اتفاق می افتاد فاجعه ای به بار می آمد.

وی مسأله گرانی را یکی دیگر از نقاط ضعف دولت فعلی دانست و گفت: همه به بحث تحریم ها توجه دارند اما مقدار زیادی از این تورم ناشی از سوء مدیریت و عدم اهمیت به نظارت است، که موجب فساد اقتصادی و اختلاس ۳ هزار میلیاردی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *