شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

حمله پلیس ترکیه به معترضان با گاز اشک آور

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 299173
پلیس ترکیه روز شنبه با شلیک گاز اشک آور و توپ آب پاش به معترضانی که در پارک گزی در میدان تقسیم استانبول تجمع کرده بودند، حمله کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: پلیس ترکیه در حالی روز گذشته برای متفرق کردن معترضان در میدان تقسیم استانبول از گاز اشک آور و توپ آب پاش استفاده کرده که اعتراضات داخلی نسبت به تخریب پارک گزی اکنون تبدیل به اعتراضات سراسری نسبت به سیاست های دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر شده است.

جمعیت معترض که با حمله نیروهای پلیس ترکیه روبرو شده بودند به خیابان های اطراف میدان تقسیم از جمله خیابان استقلال رفتند و پلیس نیز به تعقیب این افراد پرداخته است.

تظاهرکنندگان روز گذشته همچنین با مغازه دارانی که طی هفته های اخیر با رکورد کسب و کار روبرو شده اند، درگیر شدند. تنش های داخلی ترکیه تاثیر منفی زیادی بر وضعیت کسب و کار مغازه داران داشته است.

اقدامات سرکوب گرایانه پلیس ترکیه در برخورد با معترضان به تخریب پارک گزی اکنون تبدیل به تظاهرات سراسری در این کشور شده است. منتقدان دولت ترکیه اردوغان را به اقتدارگرایی و سرکوب اعتراضات متهم می کنند.

در جریان اعتراضات داخلی ترکیه تاکنون ۵ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *