دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

"معترضان ترکیه تروریست هستند"

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 292187
دور جدیدی از درگیری خیابانی بین پلیس با معترضان در میدان تقسیم آغاز شد و همزمان با این درگیری استاندار استانبول معترضان در این میدان را تروریست خواند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از المیادین نوشت: حسین آونی موتلو استاندار استانبول بار دیگر معترضان در این شهر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هرگز میدان تقسیم را برای تروریست‌ها تخلیه نمی‌کنیم.

وی مدعی شد که معترضان در میدان تقسیم همگی از اعضای گروه‌های تندرو هستند.

این در حالی است که استاندار استانبول پیش از این برای آرام کردن اوضاع در میدان تقسیم گفته بود: «جوانان ترکیه، من صدای اعتراض مسالمت آمیز شما در پارک گزی را همراه با نوای زیبای پرندگان و بوی خوشایند درختان شنیدم. تظاهرات‌کنندگان شهروندان مستقل و آزاد هستند.»

پلیس ضد شورش ترکیه صبح سه شنبه وارد میدان تقسیم استانبول شد و با حمله به تظاهرات‌کنندگان، تلاش کرد تا آنها را کنترل و متفرق کند

همچنین تلویزیون بی‌بی‌سی در گزارشی از استانبول تصاویری زنده از این شهر و آغاز دور جدیدی از درگیری بین پلیس با معترضان را پخش کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه با شلیک تعداد زیادی گاز اشک آور به سوی معترضان، دود غلیظ از گاز اشک آور را در اطراف میدان تقسیم ایجاد کردند.

تظاهرات گسترده در ترکیه که از جمعه دو هفته پیش آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، در مرحله نخست در حمایت از تجمع کنندگان در پارک میدان «تقسیم» صورت گرفت و به تدریج این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شد.

تظاهرات‌کنندگان هم‌اکنون خواستار استعفای «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *