جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو منع شد

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 298319
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه براساس مصوبه کارگروه خودروی این کمیسیون ، شورای رقابت به هیچ عنوان نباید در قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کند، گفت: مرجع قیمت گذاری کالاهای انحصاری سازمان حمایت است.
به گزارش جهان، محمد علی پور مختار در گفت و گو با تسنیم با اشاره به اینکه مطابق قانون شورای رقابت فقط تهیه دستور العمل تنظیم قیمت کالاهای انحصاری را برعهده دارد، اظهارداشت: تعیین دستور العمل خودرو نیز به دلیل انحصاری بودن در برعهده شورای رقابت است.

وی تأکید بر اینکه شورای رقابت به هیچ عنوان نباید در قیمت گذاری کالاهای انحصاری ورود پیدا کند، افزود: در ماه های اخیر این شورا در روند تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو اقدام به اعلام قیمت تعدادی از خودرو ها نمود که این امر خلاف قانون است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: این امر در حالی از سوی شورای رقابت در اعلام قیمت تعدادی از خودروها صورت گرفت که سازمان حمایت از مصرف کنندگان به عنوان نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت مرجع اصلی قیمت گذاری با استفاده از دستور العمل شورای رقابت است.

به اعتقاد پور مختار، در تعیین قیمت خودرو تداخل وظیفه ای میان شورای رقابت و سازمان حمایت به وجود آمده بود که در راستای آن کارگروه خودرو کمیسیون اصل ۹۰ با برگزاری جلسه ای به بررسی این موضوع و تفکیک وظایف پرداخت.

وی تصریح کرد: این جلسه با حضور رئیس شورای رقابت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به همراه نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار و در نهایت مقرر گردید شورای رقابت فقط در تدوین دستور العمل قیمت کالاهای انحصاری از جمله خودرو ورود و به هیچ عنوان در قیمت گذاری دخالتی نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *