يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

قطر به شورشیان سوریه موشک داده است

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 295959
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد، قطر برخلاف نظر آمریکا و بعضی کشورهای منطقه‌ای اقدام به ارسال موشک‌های ضدهوایی پیشرفته دوش‌پرتاپ برای شورشیان سوریه کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی مرتبط با امور خاورمیانه گزارش داد، قطر برخلاف نظر آمریکا دو محموله از موشک‌های دوش‌پرتاب که یکی ساخت چین است را به شورشیان سوریه تحویل داده تا از آن علیه نیروی هوایی این کشور استفاده کنند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ارسال این سلاح‌ها که موشک‌های "ضدهوایی قابل حمل" نیز معروف هستند از آغاز سال جدید میلادی شروع شده و در ویدیو‌های که شورشیان در اینترنت منتشر کرده‌اند، این تسلیحات پیشرفته مشاهده می‌شود.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های تهاجمی قطر برای تقویت مخالفان سوریه آخرین اقدام عجول و بی‌ملاحظه توسط کشوری است که با استفاده از ثروت ناشی از فروش نفت، حتی متحدان خود در منطقه و غرب را ناراحت کرده است.

درهمین راستا رهبران اردن و امارات متحده عربی در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز نارضایتی از محموله‌های ارسالی قطر برای شورشیان، گفته‌اند که این کشور کوچک عربی یک استراتژی بی‌ملاحظه را پیگیری می‌کند.

سوریه بیش از دو سال است که با آشوب و بحران داخلی مواجه است بر اثر این خشونت‌ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داد‌ه‌اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *