جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴

توجیهات جدید الهام بازهم بدون عذرخواهی

پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 295271
غلامحسین الهام در پاسخ به منتقدان نوشت: واضح است دعا برای کسی که در حال حیات است از سوی کسی که برای تعجیل در ظهور دعا می‌کند، آرزوی رویت امام، در حال حیات، مقدّم بر موضوع «رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.
توجیهات جدید الهام بازهم بدون عذرخواهی
به گزارش جهان،  پایگاه اطلاع‌رسانی دولت پس از انتشار اطلاعیه‌ روز گذشته درباره بازتاب سخنان سخنگوی دولت در همایش تجلیل از گفتمان سوم تیر، عصر امروز ۵ تیر ماه یادداشتی از دکتر غلامحسین الهام به شرح زیر منتشر کرد: «واضح است دعا برای کسی که در حال حیات است از سوی کسی که برای تعجیل در ظهور دعا می‌کند، آرزوی رویت امام، در حال حیات، مقدّم بر موضوع «رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.

۱- مراد از تعبیر "رجعتی دیگر" یک اشتراک لفظی و به معنای لغوی آن است. و از این واژه در معنای اصطلاحی آن که در مباحث دینی و مذهبی به کار می‌رود، استفاده نشده است.

۲- مقصود از این تعبیر، آرزوی تعجیل در ظهور امام عصر (عج) است و تمنای آنکه در آینده‌ای نزدیک احمدی‌نژاد که حامل گفتمان مهدوی (سوم تیر) بوده است، در دولت یار توفیق خدمت داشته باشد. با گوش دادن به کلام و یا خواندن عبارت می‌توان سیاق "دعا" را بخوبی استشمام کرد.

۳- "احمدی‌نژاد" بر ما حق برادری دارد. و حق یک برادر مسلمان دعا برای اوست. با این تعبیر به دعای مکرر او در این هشت سال مبنی بر "واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره ..." "آمین" گفته شده است. انصاف دهید از یک "آمین" برای دعای یک برادر در جهت نصرت ولی‌عصر(عج) هم باید دریغ کرد؟!

۴- واضح است دعا برای کسی که در حال حیات است از سوی کسی که برای تعجیل در ظهور دعا می‌کند، آرزوی رویت امام، در حال حیات، مقدّم بر موضوع «رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.

۵- با هیچ تعبیر و تفسیر غریبی، "تعیین وقت ظهور" و یا "تعیین یاران امام عصر" و ... از این کلام نمی توان فهمید، و به گوینده نسبت غیب‌گویی داد. البته باور غیب، شرط ایمان است ولی ایمان به غیب، غیب‌گویی نیست.

۶- به فرض آنکه از این تعبیر معنای اصطلاحی "رجعت" مرتبط با ظهور امام عصر عجل‌ا... تعالی فرجه برداشت شود. آن نیز آرزوی قلبی، علاقه و اعتقاد شیعیان است که بنا بر نقل مرحوم حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح‌الجنان، با تعالیم و آموزه‌های امام صادق علیه‌السلام هر شیعه هر روز صبح در پیشگاه خداوند سبحان و با استغاثه می‌خواند: اللّهُمَّ اِنْ حالَ بَیْنی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذی جَعَلْتَهُ عَلی عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فاخرجنی من قبری مُؤْتَزِراً کَفَنی ، شاهِراً‌ سَیْفی ، مُجَرِّداً قَناتی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعی فِی الْحاضِرِ وَ الْبادی»

در ادامه این مطلب متن کامل سخنرانی دکتر غلامحسین الهام در همایش گفتمان سوم تیر که همزمان با نیمه شعبان در تالار سیدالشهدآء علیه السلام تهران ایراد شده و در روزهای اخیر بازتاب های گوناگون داشته است، منتشر شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ

السلام علی حجة المعبود و کلمة المحمود

حکومت مهدوی که حکومت عقل کامل است، قرین جامعه رشدیافته و کمال پذیراست. جامعه ای که بتواند از کوره های تنگ جهل و جور چشم به حقیقت ناب محمدی (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بدوزد و از همه جلوه های اغواگرعلم نما، بگذرد. یافتن امام، حرکت به سوی امام، عشق به او و جان بر قدمش نهادن جز از مسیر معرفت و کمال عقل نمی گذرد. لذاست که با ظهور او عقل هاکامل می گردند و اندیشه ها بارور می شوند و توحید که فطرت پاک انسانهاست،به تجلی می نشیند و عدالت به بار. عقلانیت در حکومت جز با باور مهدویت معنایی ندارد. مگر خدا را جز صاحبان خرد و اولوالالباب به درستی می پرستند. مگر خشیت خداوند جز در دل عالمان است. (إنما یخشی الله من عباده العلماء). توحید ناب جز در کانون علم و عقل انبیاء جاری نیست و امام مگرتجلی توحید ناب نیست؟

"العقل ما عبد به الرحمن"

تا جامعه به این سو شتاب نگیرد و دانش و معرفت به سوی امام رهنمون نشوداگر چه حضور هست ولی ظهور نیست و غربت است و غیبت.لذا حکومت ولی عصر (عج) رسیدن جامعه تشنه، ستم زده، جهل زده به سرچشمه زلال پاکی، معرفت و عدالت است. توجه دلها به کانون نور است. دست یازیدن دستهای پراکنده به سوی جامع الکلمه علی التقوی است.

حقیقت آن است که او منتظر است. تا ما برویم امروز سوم تیر است و با تقارن معنادار تاریخی؛ نیمه شعبان و میلاد مسعود امام عصر معنا و مفهومی نمادین یافته است.سوم تیر ۸۴ حادثه ای روی داد و دولتی احمدی بر سر کار آمد تا امید مهدوی را بر دلها بنشاند باور خفته انقلاب اسلامی را که خود وسیله بود به سوی قله نور و معدن حکمت و صاحب اصلی ولایت و صاحب الامر بار دیگر احیا کند و در راه ماندگان را که اصالتها را فراموش کرده بودند به سوی این حقیقت تام تلنگری بزند و البته که این ندا را توانست جهانی کند و امام را نقطه وحدت کند و به "جامع الکلم" معنا دهد و در مجامع جهانی و میان امواج مخرب برادر کشی که شیاطین به دست مسلمین برپا کردند با ابتکار و خلاقیتی برآمده از عشق به امام و صرفنظر از نحله ها و عقاید و مذاهب، امام را تنها نقطه وحدت و کانون انسجام امت اسلامی قرار دهد و فرهنگ مهدویت را از این طریق و از طریق سازمان ملل وارد ادبیات سیاسی جهان کند و این معنا از دل جامعه اسلامی فراتر برود و نور آن در دل ستمزدگان وبه ستوه آمدن از نظام ظالمانه عالم در همه نقاط جهان بدرخشد و همه به جستجو امام و یافتن آن مهر رحمانی و عدالت آسمانی بپردازند. متاسفانه و صد افسوس که کوته اندیشانی که منافع خود را گویی در غیبت امام می دانند و نه در ظهور همه این باور ها را به خرافه متهم و توصیف کردند و وعده دولت عقل را دادند و چنانکه فرعون نیز حقیقت یافته گان موسوی را مسحور سحر موسی خواند اینان نیز این حقیقت را خرافه خواندند و بدین سان بود که حقیقت عقل خرافه نام گرفت و دولت احمدی متهم به عقل گریزی شد و عدالت مهمترین نشان عقل گریزی دولت شد.

دعوت به این حقیقت ناب، عوامی توصیف شد، آنان که همه فهمشان از امام کاسه آبی است که پیش او نهند که گویی خود را ولی نعمت او میدانند حدود باور خود و ذهن تار و دل تنگ خود را معیار ارزیابی احمدی نژاد قرار دادند و تلاش های داخلی و جهانی او را در ترویج گفتمان مهدویت و فرهنگ انتظار و امید را به نهادن یک ظرف خالی در پیشخوان دولت توصیف کردند عجب از این گفتار نیست چرا که از کوزه برون همان تراود که در اوست. آنان حد باور خود را از امام توصیف کردند آنان امام خود را اینگونه می فهمند ولی احمدی نژاد امام را نه در خواب، که در بیداری و در ایستادگی و در استقامت باور دارد و امام را در غیبت نیز حاضر و ناظر می داند احمدی نژاد می داند و می گوید که عالم بسته به وجود امام است و اوست که رمز خلقت و هستی است . لولا الحجّة‌ لساخت الأرض باهلها. امام کسی است که همه نعم الهی به واسطه وجود او جاریست؛ بکم فتح‌الله و بکم یختم و بکم ینزل الغیث و بکم یمسک السماء ان تقع علی‌الارض الا باذنه و بکم ینفس الهم و یکشف الضر خداوند، هستی را به فیض وجود او یعنی امام بر پا کرده است و بواسطه وجود او آسمان می بارد و زمین می رویاند آنان که امام شان به کاسه آبشان نیاز دارد او در جهل و خرافه خود ابد دهر بماند.که: با جور و جهل، دوعفریته زمان، در جبهه ای به فرصت هستی، در آویخته ام ای مهربانی و دانش، هوش دارید از پشت خنجرم نزنند. ولی اگر نه نجوا که فریاد رسای احمدی نژاد را و زبان حال و قال او را در ارتباط با امام زمان تکرار کنیم چیزی جزء این جملات نخواهد بود: " خداوند تا زنده ام مرا بر موالات و دوستی دین شما ثابت بدارد و به طاعت شما موفق کند و شفاعت شما را روزی من سازد و مرا از دوستان خوب شما که پیرو چیزی هستند که شما به سوی آن دعوت نموده اید قرار دهد و مرا از کسانی قرار دهد که آثار شما را پی می گیرند و راه شما را می پویند و به راهنمایی شما راه می یابند و در زمره شما محشور می شوند و در رجعت شما به دنیا بازمی گردند و در دولت شما به قدرت و حکومت می رسند و در زمان عافیت شما شرافت می یابند و در ایام حکومت شما قوت می یابند و فردای روزگارشان، چشمشان به دیدن شما روشن می گردد. پدر و مادر و جان و خانواده و مالم فدای شما باد. فَثَبَّتَنِیَ اللَّهُ أَبَدا مَا حَیِیتُ عَلَی مُوَالاتِکُمْ وَ مَحَبَّتِکُمْ وَ دِینِکُمْ وَ وَفَّقَنِی لِطَاعَتِکُمْ وَ رَزَقَنِی شَفَاعَتَکُمْ وَ جَعَلَنِی مِنْ خِیَارِ مَوَالِیکُمْ التَّابِعِینَ لِمَا دَعَوْتُمْ إِلَیْهِ وَ جَعَلَنِی مِمَّنْ یَقْتَصُّ آثَارَکُمْ وَ یَسْلُکُ سَبِیلَکُمْ وَ یَهْتَدِی بِهُدَاکُمْ وَ یُحْشَرُ فِی زُمْرَتِکُمْ وَ یَکِرُّ فِی رَجْعَتِکُمْ وَ یُمَلَّکُ فِی دَوْلَتِکُمْ وَ یُشَرَّفُ فِی عَافِیَتِکُمْ وَ یُمَکَّنُ فِی أَیَّامِکُمْ وَ تَقَرُّ عَیْنُهُ غَدا بِرُوءْیَتِکُمْ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی"

امام زمان احمدی‌نژاد، فرزند بلافصل امام حسن عسکری(ع) است ،امام زمان احمدی نژاد فرزند چهارم علی ابن موسی الرضا است، امام زمان احمدی نژاد فرزند نهم حسین ابن علی سیدالشهدا است، امام زمان احمدی نژاد همان وعده محقق الهی است. هم او که به دستش "وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ" محقق خواهد شد. هم اوست که بدست او وعده ی الهی در حاکمیت صالحان عملی خواهد شد وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.

امام زمان احمدی نژاد همان وعده مسلم الهی است به مومنین و عاملین صالح که خوفشان به امنیت تبدیل خواهد شد و دینشان پایدار خواهد ماند «وعدالله الذین امنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین من قبلهم و لیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم و لیبدلنهم من بعد خوفهم امنا » توحید فراگیر خواهد شد و آینده ای نزدیک، احمدی نژاد که در تبعیت از نیابت امام عصر، سنگ وفاداری را به تمامه گذاشت و وفادار ترین و هوشمند ترین پیرو امام زمان بود و نیابت او را تبعیت می کرد انشاالله در رجعتی دیگر همراه با امام عصر حکومت مطلوب را پیگیری خواهد کرد. (تکبیر جماعت حاضر) گو هرکه بیاید، بیاید! و هرکه برود، برود! یک حقیقت پابرجاست و تغییر ناپذیر است «بقیه الله خیرلکم ان کنتم تعلمون »
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *